kimskav Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 (endret) Har en Yamaha rx-461 reciever. På denne recieveren er det 3 HDMI porter (2 inn og 1 ut) Jeg vil koble PC til reciever, og deretter reciever til TV, alt med HDMI. Problemet mitt er at jeg ikke får noe lyd, kun bilde. Spørsmålet er om jeg trenger noen drivere eller om det er instillinger på PC som må endres? Pcen kjører windows 7 hvis det skulle ha noe å si!Takker for svar! Endret 25. desember 2013 av kimskav Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Du må velge HDMI som lydutgang på PC. Kontrollpanel - Lyd. Lenke til kommentar
kimskav Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Du må velge HDMI som lydutgang på PC. Kontrollpanel - Lyd. Det er ikke et alternativ så vidt jeg ser. Jeg har to alternativer: Det ene er Realtek high definition audio (da kommer det lyd fra PC-høyttalerne). Det andre alternativet er LG tv (altså tven min), og da kommer det lyd ut av TV. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Er problemet da at du ikke får lyd på rett plass? Jeg trodde problemet var at du ikke fikk lyd på HDMI, men det får du jo. Vet ikke om det er mulig å plukke ut HDMI lyd på receiver. Antar du må koble en ekstra kabel for lyd (coax eller optisk) mellom PC og receiver. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Har et ganske likt oppsett som deg. Der jeg har en Yamaha rx-v863-1 kobla til skjerm kortet, og videre kobla til tven. Og der kjenner pcen igjen recieveren når tven er av, og står som Samsung når den er på. finner pcen din recieveren din? Har du kobla recieveren til hovedkortet eller skjermkortet? dog. det er mulig at du må inn på lydinstillinger på tven og skru av at lyden skal komme ut fra tven når en forsterker/reciever er kobla til. Måtte i alle fall det en gang for lenge siden da tven og forsterker var ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå