Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret)   Etter din definisjon kansje. Men du eier ikke definisjonsretten. Ulovlig bruk av, eller trussel om bruk av, makt eller vold mot personer eller eiendom, i et forsøk på å legge press på landets myndigheter eller befolkning eller samfunnet forøvrig for å oppnå politiske, religiøse eller ideologiske mål. Nja, nå snakket "tom waits for alice" om ideologisk voldsbruk, hvilket såvidt jeg kan se ikke krever at nevnte voldsbruken må være ulovlig. Så kan man jo spørre seg om du eier definisjonsretten, siden du definerer bort all voldsbruk der merkelappen "lovlig" påklistres av de som er ansvarlig for volden. PS. Jeg ser du har hentet din definisjon fra: Lov av 20.mars 1998 nr. 10 om forebyggende sikkerhetstjeneste (Tryggingslova) §3 punkt 5, opererer med ein smalare definisjon av terrorisme. Der vert terrorhandlingar definert som: http://nn.wikipedia.org/wiki/Terrorisme Det er nesten morsomt at du henter din definisjon av terrorisme som ulovlig voldsbruk fra en lov skrevet av de som er de flittigste voldsutøverne. Spesielt siden opprinnelsen av ordet er: "Terrorism" comes from the French word terrorisme, and originally referred specifically to state terrorism as practiced by the French government during the 1793-1794 Reign of terror. http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism#Origin_of_term Endret 27. desember 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Først, jeg eier ikke definisjonsretten. En annen plass sto det at det var flertallet som eide den. Men jeg foretrekker å kalle mandag for mandag og onsdag for onsdag. Du bytter mandag med onsdag (bytte på gjengse definisjoner) fordi at det det passer din overbevisning. Har du så lite tro på det du selv forfekter at du må komme med kreative definisjoner?Kansje er det ikke så mye forskjell på mandag og onsdag, men i en diskusjon er det greit å bruke som er gjengs. Edit: Ser at du har vært på wiki og editert ditt innlegg. Og nei, jeg bruker dagens gjengse definisjon, ikke 200 år gammel definisjon. Endret 27. desember 2013 av toreae Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Først, jeg eier ikke definisjonsretten. En annen plass sto det at det var flertallet som eide den. Det er nok noe feil også, ettersom det er den som først tar ibruk ett uttrykk som må avklare hva vedkommende mener med uttrykket, om der er tvil om dette. Her var det nok Tom waits for Alice som først brukte uttrykket "ideologiske voldsepisoder", så det blir da opp til ham å avklare om jeg har misforstått ham når jeg anter at hans mening er voldsbruk som blir utført av ideologiske årsaker. Men jeg foretrekker å kalle mandag for mandag og onsdag for onsdag.Greit nok, desverre snakker vi om januar eller februar. Du bytter mandag med onsdag (bytte på gjengse definisjoner) fordi at det det passer din overbevisning.Det stemmer ikke, TwfA kom med ett utrykk, "ideologiske voldsepisoder", men jeg la ikke frem noen definisjon av dette uttrykket, tvert imot det var du som kom trekkende med en definisjon av terrorisme (som om dette skulle være det samme som "ideologiske voldsepisoder") Videre er det ingen enighet om hva definisjon av terrorisme er: The definition of terrorism has proved controversial. Various legal systems and government agencies use different definitions of terrorism in their national legislation. Moreover, the international community has been slow to formulate a universally agreed, legally binding definition of this crime. These difficulties arise from the fact that the term "terrorism" is politically and emotionally charged. http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism#Definition Har du så lite tro på det du selv forfekter at du må komme med kreative definisjoner?Det er vel strengt tatt du som kom drassende med en kreativ definisjon, om det er ett kjennetegn på liten tiltro til det du forfekter vet du selv. Kansje er det ikke så mye forskjell på mandag og onsdag, men i en diskusjon er det greit å bruke som er gjengs. Edit: Ser at du har vært på wiki og editert ditt innlegg. Og nei, jeg bruker dagens gjengse definisjon, ikke 200 år gammel definisjon. Som påpekt over eksisterer ingen gjengse definisjon, og den du kom trekkende med er nok mindre gjengs enn de fleste ettersom den har blitt utformet nettopp av den største voldsutøvende organisasjonen i Norge. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Her var det nok Tom waits for Alice som først brukte uttrykket "ideologiske voldsepisoder", så det blir da opp til ham å avklare om jeg har misforstått ham når jeg anter at hans mening er voldsbruk som blir utført av ideologiske årsaker. Denne debatten skal dere få ha for dere selv. Begrunnelsen finner dere her. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Denne debatten skal dere få ha for dere selv. Begrunnelsen finner dere her. Geir Interesant debatt der, og har lagt inn min observasjon omkring denne. Selv om det ikke fratar deg ditt ansvar for å avklare hva du mener med din bruk av visse uttrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå