Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Ja, et helt vanlig samfunn! Og ja, samfunnet har endret seg så lenge jeg kan huske tilbake, og lenge før vi hadde særlig til innvandring. Hvis du ikke orker å bo der du bor, kan du gjøre som meg å flytte til en annen del av landet - vi har veldig mye land å ta av .. Og, jeg leser mye selv, og forundrer meg over at det "samlede media" teppebomber oss med informasjon som vi på ingen måte trenger, og som får oss til å tro at samfunnet er mye farligere enn det er. Jeg ser aldri noe til alt dette nifse som vi er teppebombet med, når jeg går ut på gatene selv, eller jobber sammen med folk av annet opphav. Bor forøvrig en kort time unna oslo Jeg bor rundt en time unna Oslo selv. Syntes du virkelig det er greit at man må flytte på seg fordi man ikke føler seg trygg i sitt eget land? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Mulig at en av våre egne hjemvendte natoveteraner, kommer den hjemvendte jihadisten i forkjøpet, hva angår det å benytte seg av kamperfaringer. Vi evner fremdeles ikke å ivareta våre egne soldater, men likevel sender vi dem ut på nye oppdrag, som igjen kan være med på å skape enda flere ekstremister Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg bor rundt en time unna Oslo selv. Syntes du virkelig det er greit at man må flytte på seg fordi man ikke føler seg trygg i sitt eget land? Ja, siden det er din personlige følelse, er det vel det som koster samfunnet minst, og som er mest praktisk Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Ikke nødvendigvis. Men jeg kan ikke fordra dypt religiøse mennesker. På ingen måte. Det er heller ikke bare på YouTube at vi får se islamistene fra sin verste side... NRK, TV2 viser oss også klipp fra hvordan muslimene er når de er samlet. Nå er muslimer i Norge bare litt mer religiøse enn den vanlige kristne mannen i gata, for å si det litt mildt. Så jeg frykter ikke disse, på ingen måte. Det er når det blir mange av dem, og de er i mot vår måte å leve på, kle oss på, (...) Da ville det ha blitt en grunn til bekymring. Men vi er langt i fra i nærheten av dette. Men vi ser dem i andreland hvor galne de kan være. Jeg for min del er for fri innvandring, men da må jo også velferdsstaten bygges ned helt. Så, jeg mener faktisk det at folk som står å skriker på gata å truer det norske folk med både det ene og det andre, burde kastes ut, eller settes i fengsel i svært lang tid uten mulighet til å kommunisere med andre, og ikke i noe luksusfengsel vi har i dag, men i et fengsel med kummerlige forhold. Jeg liker ingen ekstremister, verken venstreekstreme(les: høyreekstreme), eller ekstreme mennesker generelt... Synes noen av dine meninger er ganske ekstreme.... 2 Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Hva om vi hadde begrenset asylinnvandringen? Asylinnvandring koster ekstremt mye penger, dette trenger du ikke kilder på. Arbeidsledigheten blant asylsøkere er langt høyere og de deltar mindre. Jeg har faktisk et par venner som er blitt ranet og truet med kniv i Oslo. Ja, høres kanskje ut som syting i forhold til hvordan det er i resten av verden, men jeg mener vi skal beskytte og forsvare vår frihet, vi bør ikke ta den for gitt. Så det er greit at norske jenter må flytte fra Oslo fordi de frykter for å bli voldtatt. Jeg syntes hele tanken i seg selv er helt syk. Bare fordi vi har det veldig bra trenger vi ikke å lempe på det og "straffe" oss selv med å gjøre det verre. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det du skriver bunner bare utifra ditt syn og hva du mener om krigen i Afghanistan.Nei, jeg støttet faktisk å gå inn i Afganistan. Det jeg påpeker er at Syria og Afganistan er to forskjellige ting og har tilnærmet intet med hverandre å gjøre. Istedenfor referansen til Afganistan kunne man like gjerne ha nevnt Timor Leste. Sannheten er at innvandrere fra slike land har mye større sannsynlighet for å begå kriminelle handlingerJa, akkurat som menn har mye større sansynliget enn kvinner for å begå kriminelle handlinger, dog i dette tilfellet er forskjellen adskjillig mer markant en mellom nordmenn og innvandrere. , og det er enda større grunn til bekymring når de har vært der nede og drevet med "hellig krig".Hva med de norske hellige krigere i Afganistan, Libanon, Libya, etc? Gjør uniformen de tar på seg, og den blå bereten så stor forskjell? Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Skatteflyktning: Jeg gidder ikke å diskutere med deg lenger. Du representerer heldigvis en minoritet i Norge med de syke meningene dine. Å kalle norske soldater for hellige krigere med blå beret sier sitt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret)   Skatteflyktning: Jeg gidder ikke å diskutere med deg lenger.Du er ikke den første som gir opp, og blir sikkert ikke den siste. Du representerer heldigvis en minoritet i Norge med de syke meningene dine.Smittsomt dette forstår du, begynner med noen få deretter blir det som rene svartedauen for Statstilbederne som kommer i kontakt med meningene til slike som meg. Endret 26. desember 2013 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Brobi Wan Kenobi Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva med de norske hellige krigere i Afganistan, Libanon, Libya, etc? Gjør uniformen de tar på seg, og den blå bereten så stor forskjell? Jeg vet at jeg kommer til å angre på at jeg biter på, men hvilken religion er det du mener norske soldater kjemper for i utlandet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg vet at jeg kommer til å angre på at jeg biter på, men hvilken religion er det du mener norske soldater kjemper for i utlandet? Jeg vil gjerne forsøke: Den hellige konsumisme Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Synes noen av dine meninger er ganske ekstreme....Hvilke av dem? Og hvorfor mener du de er det? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) My point of view: Jeg liker ikke ekstremister uansett hva slags religion eller ideologi de står for. Med ekstremister mener jeg folk som er villige til å bruke vold for å få igjennom sin vilje, slik som Anders Behring Breivik, og ekstremt religiøse mennesker osv. Jeg ser ikke at jeg har noen ekstreme meninger her... Er det ekstremt å ville beskytte bestemødere og bestefedre, barn og unge mot slike folk? Endret 26. desember 2013 av turbonello 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 My point of view: Jeg liker ikke ekstremister uansett hva slags religion eller ideologi de står for. Med ekstremister mener jeg folk som er villige til å bruke vold for å få igjennom sin vilje, slik som Anders Behring Breivik, og ekstremt religiøse mennesker osv. Jeg ser ikke at jeg har noen ekstreme meninger her... Er det ekstremt å ville beskytte bestemødere og bestefedre, barn og unge mot slike folk? Du nevnte noe i en tidligere post, om at du gjerne så at noen ble sittende i fengsler som ikke behøvde å være særlig behagelige - kan du utdype hvor ubehagelige de skal være? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg vet at jeg kommer til å angre på at jeg biter på, men hvilken religion er det du mener norske soldater kjemper for i utlandet?Demokratiet, eller rettere sagt Deus ex Machina Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Du nevnte noe i en tidligere post, om at du gjerne så at noen ble sittende i fengsler som ikke behøvde å være særlig behagelige - kan du utdype hvor ubehagelige de skal være?Dette gjelder forøvrig for mennesker som har begått alvorlig kriminalitet. Bare for å ha det sagt først. Ser at det kan bli missforstått, og blandet sammen med aktivisme etc. Jeg er for strenge straffer for vold. De skal være kummerlige, det vil si at de ikke er luksus. Fangene skal få mat, og alt det grunnleggende. Psykolog om de trenger det. Men å bruke veldig mye skattepenger på å gjøre det luksuriøst for dem, er jeg altså i mot. Eksempel på dette er Halden fengsel. Fengsel skal selvsagt være avskrekkende, så folk kvier seg for å gjøre ting som får dem til å havne der... 1 Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Dette gjelder forøvrig for mennesker som har begått alvorlig kriminalitet. Bare for å ha det sagt først. Ser at det kan bli missforstått, og blandet sammen med aktivisme etc. Jeg er for strenge straffer for vold. De skal være kummerlige, det vil si at de ikke er luksus. Fangene skal få mat, og alt det grunnleggende. Psykolog om de trenger det. Men å bruke veldig mye skattepenger på å gjøre det luksuriøst for dem, er jeg altså i mot. Eksempel på dette er Halden fengsel. Fengsel skal selvsagt være avskrekkende, så folk kvier seg for å gjøre ting som får dem til å havne der... Hva mener du er passe straff for eksempelvis en voldtekt? Jeg mener at man omtrent ikke finner mer egoistiske handlinger og at man derfor bør regne med å sitte 30-40 år inne, gjerne livstid om man dreper offeret. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva mener du er passe straff for eksempelvis en voldtekt?Det kommer an på en rekke faktorer. Men veldig mye strengere enn i dag. I dag er det slik at de minst alvorlige forbrytelsene gjerne straffes hardere, enn de mest alvorlige. Dette er jo helt vannvittig. Jeg mener at man omtrent ikke finner mer egoistiske handlinger og at man derfor bør regne med å sitte 30-40 år inne, gjerne livstid om man dreper offeret.Ja. Jeg er for livsvarig lang fengselsstraff for de mest grusomme ugjerningene. ABB ville fått livstidsdom for eksempel, og heller ingen mulighet til å brevveksle med fans på utsiden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Dette gjelder forøvrig for mennesker som har begått alvorlig kriminalitet. Bare for å ha det sagt først. Ser at det kan bli missforstått, og blandet sammen med aktivisme etc. Jeg er for strenge straffer for vold. De skal være kummerlige, det vil si at de ikke er luksus. Fangene skal få mat, og alt det grunnleggende. Psykolog om de trenger det. Men å bruke veldig mye skattepenger på å gjøre det luksuriøst for dem, er jeg altså i mot. Eksempel på dette er Halden fengsel. Fengsel skal selvsagt være avskrekkende, så folk kvier seg for å gjøre ting som får dem til å havne der... Er ikke dette en fin oppskrift på å produsere ekstremister, både innsatte og ansatte? Hvorfor er det sånn at usa har malt seg ettertrykkelig inn i et hjørne, ved at de opprettet "Guantanamo" ( og en haug med andre mer ukjente terrorfengsler). Ikke kan de slippe alle disse topputdannede ekstremistene løs heller, og likevel er de ikke skyldige, eller kanskje; skyldige nok .. Hvordan skal vi unngå å komme i samme klemma? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Ta et eksempel fra DLF sine sider: Sitat: Etter at dommen mot 22.juli-terroristen innebar at han fikk fire måneders fengsel for hvert liv han tok, og etter at han muligens kan slippe ut om 12 -15 år, har flere personer, også enkelte medlemmer av andre partier, begynt å lufte tanken om at vi bør ha strengere straffer i Norge. Før vi går videre vil vi sitere noe fra Elin Ørjaseters blogg om akkurat dette tema, og vi slutter oss helt til mesteparten av det som kommer til uttrykk: Det eneste Anders Behring Breivik ville, var å endre Norge. Det vil han fortsatt. Det viktigste i straffebehandlingen av Breivik er derfor å frata ham datamaskinen og nekte ham mulighet til studier og brevskriving. … … Breivik må knebles for å vise at politisk motiverte drap er å melde seg ut av samfunnet. Han må nektes å skrive og lese om det han brenner for. Vil et slikt skrive- og leseforbud være mulig innenfor vår gjeldende rettspleie? Eller vil tradisjonen om “rehabilitering” sørge for at han får brevveksle med likesinnede, studere statsvitenskap og spre nye kompendier til verden? … “Han skal ikke få gjøre det ofrene aldri fikk gjort”, sa Trine E. Aamodt, moren til Diderik Aamodt Olsen (19) som mistet livet på Utøya. “Han skal aldri få gifte seg, få barn, ta fredagspils med kollegaer eller dra på ferier.” Hun minner oss om det grunnleggende begrepet rettferdighet. Både fengsel og forvaringsstraff har tre begrunnelser i Norge: Rehabilitering, beskyttelse av samfunnet og almenpreventive hensyn. Hevn er ikke et tema i norsk strafferett. Vi skyter inn her at DLFs begrunnelse for straff er slik formulert i vårt program: Formålet med straffen er først og fremst å yte rettferdighet, men også andre hensyn kommer med i begrunnelsen for straff. Et viktig element er beskyttelse av samfunnet (den dømte begår ikke ny kriminalitet mens han soner sin straff), et annet er den individualpreventive virkning, og til slutt kommer den allmennpreventive virkning. Tilbake til Ørjaseter: Breivik vil nå ha tre rom på Ila, hver på om lag 9 kvadrat, et for soving, et for arbeid og et for trening. Han har en pc, uten internetttilgang, altså en digital skrivemaskin. Han har mottatt mange hundre brev. Som fange vil han få ro og konsentrasjon som enhver forfatter vil misunne ham. Vel å merke dersom han får motta og skrive brev, dersom han får lese hva han vil, og dersom han får beholde pc-en. Kan noen svare nøyaktig hvordan disse spørsmålene vil bli håndtert av ledelsen på Ila? Hvis det finnes noen rettferdighet skal derfor Breivik aldri mer få drive med politikk. Det sies at “øye for øye, tann for tann” er primitiv tenkning. Men voldelige handlinger må gi noen konsekvenser. Han skal ikke få gjøre det ofrene aldri fikk gjort. Blir det forstått på Ila? Jeg håper vi har en presse som aldri slipper taket i Breiviks soningsforhold, og som forstår at det er Breiviks rammer for politisk arbeid, ikke størrelsen på trimrommet, som er viktig. DLF mener at strafferammene i dag er alt for lave. Vi er for at man skal kunne tildele livstidsstraff, dvs. at dømte i visse tilfeller skal kunne dømmes til å sitte i fengsel så lenge de lever. Vi er også for at man skal kunne idømme fanger alle typer begrensninger, f.eks. begrensninger på det å ta imot besøk, å sende brev, å benytte radio og TV og Internett, å gi intervjuer, å publisere bøker, etc. 22.juli-terroristen hadde en politisk agenda med sin grusomme voldshandling. Han mener at han kjemper en rettferdig og viktig sak, og han ønsker å få tilhengere som vil fortsette den samme kampen mens han sitter i fengsel. Dessverre har alle aviser og alle andre media og en rekke synsere spilt på lag med ham i dette ved å gi ham så stor oppmerksomhet, ved å gi bred omtale og grundige referater fra rettssaken, osv. Etter vårt syn burde terroristen ha blitt nærmest ignorert, han burde ikke blitt gjort til en guru, en kjendis, en hærfører. Den kampen han fører er ytterst urettferdig og barbarisk, og mangler enhver saklig begrunnelse. De eneste som kan motiveres av ham og slutte seg til ham er derfor banditter og voldsmenn, og han bør derfor på alle vis ignoreres og isoleres. Vi mener derfor at lovverket burde ha vært slik at han ville bli sittende livet ut, at han ikke vill fått tre celler til disposisjon, at han skulle underlegges strenge begrensinger i alle muligheter for kommunikasjon med presse, med potensielle tilhengere, osv. Etter vårt syn er dette det minste han bør få som straff etter de grusomme tingene han gjorde 22. juli i fjor. . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå