Skurupu Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Ja, kanskje de har sluttet med dette. Har bare snakket med han om dette når han fikk den tilkallelsen, og det var 9-10 år siden. Skal høre med han om han fremdeles har dobbelt statsborgerskap. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 (endret) Nei, de kjemper kun for sin egen lille verden, og jeg er ikke sikker på at alle vi andre, så kalte "venner" får være med på den turen .. Er du helt trygg, hele tiden, på disse vennene våre?Nei... Men jeg er tryggere på engelske og amerikanske myndigheter enn på jihadister fra arabiske land. Jeg er også imot en god del av det vi holder på med her til lands - kort sagt; jeg stoler hverken på den ene eller den andre .., og har til gode å se en god grunn for å stole mer på den ene enn den andreSamme som meg det da. Men jeg stoler mindre på ekstremt religiøse... Kan ikke fordra autoritære religioner eller folk som støtter oppom dem. Endret 25. desember 2013 av turbonello 3 Lenke til kommentar
Burke Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Det hadde vel vært like greit om dere ikke opererte i Afganistan? Det samme kan sies om de som kommer tilbake fra Afganistan. Det du skriver bunner bare utifra ditt syn og hva du mener om krigen i Afghanistan. Sannheten er at innvandrere fra slike land har mye større sannsynlighet for å begå kriminelle handlinger, og det er enda større grunn til bekymring når de har vært der nede og drevet med "hellig krig". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Nei... Men jeg er tryggere på engelske og amerikanske myndigheter enn på jihadister fra arabiske land. Samme som meg det da. Men jeg stoler mindre på ekstremt religiøse... Kan ikke fordra autoritære religioner eller folk som støtter oppom dem. Jeg henger meg opp i hvem som setter det navnet på disse, de kjenner jeg altfor godt, fordi de er mine så kalte venner, ikke sant? Du er enig med meg i at vi kan ikke stole på dem, men du stoler nok på dem når de peker mot noen og hyler: jihadist, eller ekstremist ,, Hvorfor det? Heller bli rævkjørt av en venn, enn en uvenn .. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Jeg henger meg opp i hvem som setter det navnet på disse, de kjenner jeg altfor godt, fordi de er mine så kalte venner, ikke sant? Du er enig med meg i at vi kan ikke stole på dem, men du stoler nok på dem når de peker mot noen og hyler: jihadist, eller ekstremist ,, Hvorfor det?Er ikke bare dem som hyler: "Jihadist", eller "ekstremist"; Det gjør jeg også det. Hehe. Heller bli rævkjørt av en venn, enn en uvenn .. Nesten sånn. Nå virker jo engelskmennene, og deres myndigheter noe mer siviliserte enn de brølapene som vi ser på TV og som brenner flaggene våre, og som skriker: "Allahu akbar" mens det smeller rundt dem, og ild og røyk er allestedsnærværende. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Er ikke bare dem som hyler: "Jihadist", eller "ekstremist"; Det gjør jeg også det. Hehe. Nesten sånn. Nå virker jo engelskmennene, og deres myndigheter noe mer siviliserte enn de brølapene som vi ser på TV og som brenner flaggene våre, og som skriker: "Allahu akbar" mens det smeller rundt dem, og ild og røyk er allestedsnærværende. Tror du virkelig at de som vi får servert på slimtuben, er våre virkeligste uvenner og fiender? Jeg tror ikke det. Legg merke til alle brøleapene, og se på tendensen hos våre egne aper - de er nærmest, men kanskje for noen er de fanden ikke til å få øye på Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 (endret) Tror du virkelig at de som vi får servert på slimtuben, er våre virkeligste uvenner og fiender?Ikke nødvendigvis. Men jeg kan ikke fordra dypt religiøse mennesker. På ingen måte. Det er heller ikke bare på YouTube at vi får se islamistene fra sin verste side... NRK, TV2 viser oss også klipp fra hvordan muslimene er når de er samlet. Nå er muslimer i Norge bare litt mer religiøse enn den vanlige kristne mannen i gata, for å si det litt mildt. Så jeg frykter ikke disse, på ingen måte. Det er når det blir mange av dem, og de er i mot vår måte å leve på, kle oss på, (...) Da ville det ha blitt en grunn til bekymring. Men vi er langt i fra i nærheten av dette. Men vi ser dem i andreland hvor galne de kan være. Jeg for min del er for fri innvandring, men da må jo også velferdsstaten bygges ned helt. Jeg tror ikke det. Legg merke til alle brøleapene, og se på tendensen hos våre egne aper - de er nærmest, men kanskje for noen er de fanden ikke til å få øye på Jeg liker ingen ekstremister, verken venstreekstreme(les: høyreekstreme), eller ekstreme mennesker generelt... Endret 26. desember 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Nei... Men jeg er tryggere på engelske og amerikanske myndigheter enn på jihadister fra arabiske land. For min del er det faktisk motsatt. Jeg er tryggere på jihadistene, for de er i det minste ärlige om hva de vil, så det er lettere å si at man er uenig med dem. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) For min del er det faktisk motsatt. Jeg er tryggere på jihadistene, for de er i det minste ärlige om hva de vil, så det er lettere å si at man er uenig med dem. Du er det ja? Hva er det egentlig de vil, og hvem er de? Du er altså tryggere på mennesker som driver geriljakrig i sine hjemland, og gjemmer seg blant egen sivilbefolkning for å ikke bli oppdaget, eller flytter til andre land for å så smelle av noen bomber når man har vært lenge nok under radaren "i sitt nye hjemland"? Du er tryggere på slike mennesker en to land som vært våre allierte i mange år og hjalp Norge under vår verste krise i vår levetid? Mennesker med tilnærmet lik kultur som oss, relativt like holdninger og har en befolkning som generelt kun har positive ting å si om landet vårt? Endret 26. desember 2013 av Hargo 3 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Du er det ja? Hva er det egentlig de vil, og hvem er de? Du er altså tryggere på mennesker som driver geriljakrig i sine hjemland, og gjemmer seg blant egen sivilbefolkning for å ikke bli oppdaget, eller flytter til andre land for å så smelle av noen bomber når man har vært lenge nok under radaren "i sitt nye hjemland"? Du er tryggere på slike mennesker en to land som vært våre allierte i mange år og hjalp Norge under vår verste krise i vår levetid? Mennesker med tilnærmet lik kultur som oss, relativt like holdninger og har en befolkning som generelt kun har positive ting å si om landet vårt? Om du faktisk gidder å lese hva jeg svarte på, så ville du sett at jeg ikke har noen problemer med menneskene i hverken England eller USA. Så kunne du droppet det sedvanlige vrövlet ditt om hvor farlige alle som er litt mörkere i huden enn deg og har en annen religion er. Du bör kanskje minnes på at de eneste som har vist seg å väre farlige i Norge er etniske nordmenn med litt for sterk höyredreining? De eneste terroraksjonene på norsk jord har värt utfört av nordmenn som er redde for arabere. Ja, jeg er tryggere på jihadistene enn jeg er på amerikanske og britiske myndigheter. Jihadistene påstår ikke å väre allierte mens de samtidig driver med ulovlig informasjonsinnhenting fra sivilbefolkningen. Jihadistene har enda ikke dratt Norge med i noen kriger på falske premisser. Jihadistene sier rett ut at de hater det vestlige samfunnet og vil ödelegge det. Man vet hvor man har dem. Myndighetene i de landene som er våre "allierte" lyver til oss daglig. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Om du faktisk gidder å lese hva jeg svarte på, så ville du sett at jeg ikke har noen problemer med menneskene i hverken England eller USA. Så kunne du droppet det sedvanlige vrövlet ditt om hvor farlige alle som er litt mörkere i huden enn deg og har en annen religion er. Du bör kanskje minnes på at de eneste som har vist seg å väre farlige i Norge er etniske nordmenn med litt for sterk höyredreining? De eneste terroraksjonene på norsk jord har värt utfört av nordmenn som er redde for arabere. Ja, jeg er tryggere på jihadistene enn jeg er på amerikanske og britiske myndigheter. Jihadistene påstår ikke å väre allierte mens de samtidig driver med ulovlig informasjonsinnhenting fra sivilbefolkningen. Jihadistene har enda ikke dratt Norge med i noen kriger på falske premisser. Jihadistene sier rett ut at de hater det vestlige samfunnet og vil ödelegge det. Man vet hvor man har dem. Myndighetene i de landene som er våre "allierte" lyver til oss daglig. Jasså, gjerne siter meg på hvor jeg noen gang har sagt at folk med annen hudfarge er farlige. Du legger ord i munn på meg. Jeg svarte på akkurat det du sier her. Jeg er langt tryggere på amerikanske og britiske myndigheter enn jeg er på jihadister, ja. Som nordmann. Jeg har forståelse for at folk i andre land har dårlig erfaring med deres imperalistiske tradisjoner. Jeg sliter med å se logikken din angående at du er trygg på dem i forhold.Jeg vil heller at telefonen min blir avslyttet av NSA, enn å bli sprengt i lufta av jihadistisk selvmordsbomber, for å si det veldig enkelt. Det er selvfølgelig å foretrekke å unngå begge delene. 3 Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Hvilke konsekvenser har egentlig avlyttingen? Jeg ser ingen problemer bortsett fra at det krenker personvernet. Jeg vil også heller bli avlyttet enn å ha radikale islamister rundt meg. Det er en kjent sak at radikal islam utgjør den største trusselen mot riket. TEE, du må være utrolig idealistisk og ha ekstremt liten innsikt i samfunnet våres hvis du faktisk mener det du sier. Jeg har problemer med å ta deg seriøst. Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Du bör kanskje minnes på at de eneste som har vist seg å väre farlige i Norge er etniske nordmenn med litt for sterk höyredreining? De eneste terroraksjonene på norsk jord har värt utfört av nordmenn som er redde for arabere. Det er ikke bare snakk om terror. Omtrent samtlige overfallsvoldtekter i Oslo blir begått av ikke-vestlige innvandrere. De har et helt annet kvinnesyn enn det vi er vant med her. Jeg gir faen om de sliter med å integrere seg, jeg mener de skal kastet ut når de nekter å tilpasse seg. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at innvandrere må assimileres til norsk kultur slik at man slipper tilstander som Oslo øst hvor de få nordmennene som er der må tilpasse seg innvandrernes kultur. Mye av den islamske kulturen fra disse landene er så forskjellig at den ikke kan adopteres i norsk kultur. Her jeg bor er det blitt mye mer utrygt å bo etter at "araber- og somalier invasjonen" startet. Det er sikkert noe rasistisk i det, men jeg driter i det, jeg takler ikke disse menneskene. Det er ikke alle som har behov for beskyttelse heller. Det er en grunn til at de fleste som kommer er unge menn. De er sterke og har ressurser som gjør at de klarer å ta seg hit. Det er 2 millioner flyktninger i fra Syria. Vi tar inn noen få. Hva hjelper det? Vi bør stanse all ikke-vestlig innvandring, melde Norge ut av schengen og vurdere å innføre visumplikt for svensker om de ikke strammer inn snart. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Hvilke konsekvenser har egentlig avlyttingen? Jeg ser ingen problemer bortsett fra at det krenker personvernet. Jeg vil også heller bli avlyttet enn å ha radikale islamister rundt meg. Det er en kjent sak at radikal islam utgjør den største trusselen mot riket. Hvilket rike? Om du snakker om det norske, så nei. Radikal islam er en uting og en trussel mot menneskerett og frihet i landene der den har makt, og i land der den søker makt. Men den har rundt 50 aktive tilhengere her i landet - i kretsen rundt Profetens Ummah pluss en og annen nyankommen og pensjonert "mullah". De er ingen trussel mot det norske riket. Geir Endret 26. desember 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er billigere å bygge en polstret celle for deg, enn å gjøre alt det andre du nevner, fordi du snakker jo bare om dine egne manglende evner til å tilpasse deg et helt vanlig samfunn, og dine personlige fobier, "Burke" .. Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Hvilket rike? Om du snakker om det norske, så nei. Radikal islam er en uting og en trussel mot menneskerett og frihet i landene der den har makt, og i land der den søker makt. Men den har rundt 50 aktive tilhengere her i landet - i kretsen rundt Profetens Ummah pluss en og annen nyankommen og pensjonert "mullah". De er ingen trussel mot det norske riket. Geir http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10075731 Lenke til kommentar
Burke Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Det er billigere å bygge en polstret celle for deg, enn å gjøre alt det andre du nevner, fordi du snakker jo bare om dine egne manglende evner til å tilpasse deg et helt vanlig samfunn, og dine personlige fobier, "Burke" .. Et helt vanlig samfunn? Det norske samfunnet er endret drastisk over de senere årene som følge av masseinnvandringen. Jeg orket ikke å bo i Oslo lenger. Jeg ønsker heller ikke å oppdra mine fremtidige barn der da jeg anser det som en farlig by. Jeg leste i en tysk avis for noen år tilbake at de advarer folk(spesielt kvinner) mot å dra dit fordi det er en av europas farligste byer. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er bare rett og rimelig at landssvikere mister statsborgerskapet sitt 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Et helt vanlig samfunn? Det norske samfunnet er endret drastisk over de senere årene som følge av masseinnvandringen. Jeg orket ikke å bo i Oslo lenger. Jeg ønsker heller ikke å oppdra mine fremtidige barn der da jeg anser det som en farlig by. Jeg leste i en tysk avis for noen år tilbake at de advarer folk(spesielt kvinner) mot å dra dit fordi det er en av europas farligste byer. Ja, et helt vanlig samfunn! Og ja, samfunnet har endret seg så lenge jeg kan huske tilbake, og lenge før vi hadde særlig til innvandring. Hvis du ikke orker å bo der du bor, kan du gjøre som meg å flytte til en annen del av landet - vi har veldig mye land å ta av .. Og, jeg leser mye selv, og forundrer meg over at det "samlede media" teppebomber oss med informasjon som vi på ingen måte trenger, og som får oss til å tro at samfunnet er mye farligere enn det er. Jeg ser aldri noe til alt dette nifse som vi er teppebombet med, når jeg går ut på gatene selv, eller jobber sammen med folk av annet opphav. Bor forøvrig en kort time unna oslo Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10075731 Ja, det kan hende at vår neste terrorist blir en hjemvendt islamist. Men det gjør ikke islam til noen trussel mot riket. Like lite som nasjonalisme er det, selv om én nasjonalist faktisk ble terrorist, vår eneste så langt. At PST kaller disse folkene "den største trusselen" er riktig nok. Vi har ingen andre... Geir 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå