Gå til innhold

Fuji S7000 utsatt !!

Anbefalte innlegg

Ser ut til at S7000 som skulle komme nå i oktober blir utsatt til slutten av året. Kan dette kanskje skyldes alt pepperet Fuji har fått for hvordan jpg-komprimeringen og valg for sharpness er blitt gjort? Tenker da selvfølgelig på S5000.

Det er vel på tide at Fuji kommer med en Firmware Update for å fikse dette. Tidligere har det ikke kommet slike oppdateringer som man kan gjøre selv så vidt jeg vet.

Fuji trenger å skjerpe seg litt nå, hvis de ikke skal miste masse kunder til konkurerende merker. Det ville jo være synd, for de har jo hatt endel bra produkter tidligere. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det bare å glemme det kameraet for min del. Det tyder på at det må fikses mye i programvaren. Det tar jeg som et dårlig signal om at CCD-brikken i seg selv er for dårlig. Hvordan vil da f.eks. bilder tatt i RAW format bli (hvis kameraet i det hele tatt kan lagre i det formatet)

Da står jeg igjen med 300D eller 828 for min del. Blir spennende å se en test av Sony 828...hvis ikke den også skulle bli forsinket !

Lenke til kommentar
Ser ut til at S7000 som skulle komme nå i oktober blir utsatt til slutten av året. Kan dette kanskje skyldes alt pepperet Fuji har fått for hvordan jpg-komprimeringen og valg for sharpness er blitt gjort? Tenker da selvfølgelig på S5000.

Fuji trenger å skjerpe seg litt nå, hvis de ikke skal miste masse kunder til konkurerende merker. Det ville jo være synd, for de har jo hatt endel bra produkter tidligere. :woot:

Jeg trodde da S602 (S7000) hadde godt utvalg av komprimeringsgrad???

Er det ikke akkurat derfor de har forkrøplet S5000, for ikke å ta

for mye marked fra S7000 ?????

Lenke til kommentar

Bugs i firmwaren har slett ingenting med CCD-brikken å gjøre. Men et stort problem med Fuji er at de, i motsetning til mange andre kameraprodusenter, har nektet å fikse feil/dårlige løsninger i firmware, og gi ut oppdateringer av denne. Det er jo lov å håpe at de skjerper seg, men jeg har mine tvil :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...