h44kon Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Er det mulig å få en brukbar server til 3k skal brukes mest til minecraft og web hosting? kan strekke meg høyere ang. penger, men siden dette er et lite prosjekt så vil jeg ikke bruke så mye penger. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 til denne prisen ville jeg tatt meg en kikk rundt på bruktmarked etter brukte komponenter men det skal ikke være noe problem å kjøre noe som dette på en ganske svak maskin så lenge vi ikke snakker om at du skal ha veldig mange brukere på minecraft serveren, har selv hostet minecraft med 5 brukere på min HP proliant microserver med en athlon 2 neo på 2*1.2 ghz og 8gb ram uten at det var noe problem.Du vil nok kunne finne mye kurant på bruktmarked.no/finn.no som gjør jobben bra nok. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Bare slenger inne ett spørsmål her. Jeg vil ha en ny egen web side for firmaet og planen er å kjøpe inn egen server og bruke serveren til nettsiden. Dere skjønner nok hva jeg mener tenker jeg. Hvor mye opp i pris skal jeg for å få en god server? Er ikke snakk om en veldig stor nettside, men jeg vil nok trenge ca 2 TB lagring tenker jeg. Evenuelt kjøpe en separat disk til serveren. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 BirgarCaC: antar at du da også har tenkt på at firma må ha nettlinje som har akseptabel hastighet? Hva skjer hvis strømmen går? Hvis det er du som har hovedansvar for dette og du stiller disse spørsmålene så tror jeg nok du like godt kan leie fra en hosting provider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå