Gå til innhold

forcing tv out

Hochi

Anbefalte innlegg

Spørsmål... Jeg får ikke tv out til å funke på laptopen min. Det er en gericom blockbuster xp 2000+ ( ingen har sikkert hørt om den men d gjør ingenting) I allefall har den en ati 9000 mobility 64 mb med tv out. men når jeg plugge i kabelen til tv out of den in i tven ( ja eg gjør det rett) så får eg ikke valget om å bytte til tv... finnes det programmer som aktivisere tv out uten tv... som tv tool for nvidia kort? jeg har de nyeste driverne...

Takka for alle svar

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers kan du søke deg inn mot:

Kontrollpanel - Skjerm - Settings - Advanced ->

Da skal du være inne i driver-settings for grafikkortet.

Prøv innstillingene og restart.

Du kan også prøve Troubleshoot-menyen ved siden av Advanced-taben.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde samme problemet med mitt ATI 9000 Mobility. Regner med det er s-vhs out på kortet ditt også. Kjøp en adapter fra s-vhs til vga-kabel (?) (den gule) og prøv denne inngangen på Tv'n. Dette fungerte for meg hvertfall. ATI-kortet oppdaget ikke TV'n med svhs-kabelen og jeg kunne dermed ikke aktivisere TV-out i ati-kontrollpanelet.

Svhs til scart- adapter fungerer bare hvis scartinntaket ditt på tv'n kan lese svhs signal. Har du 2 scartinntak på tv'n er det som regel bare det ene inntaket som kan brukes. Har du en gammel tv med bare et scart inntak er det lite sannsynlig at dette fungerer med svhs.

Vet du sa at du hadde koblet riktig, men det trodde jeg også...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

besök någon med nyare tv (jag gick till en butik) och testa att boota med svhskabel inkopplad, kolla sen under display-settings-advanced-displays.

problemet var för mig att det inte var rätt motstånd i min tvs svideokontakt, men i butiken med lånad tv fungerade allt fint. jag sparade en inställningsprofil med tv-ut aktiverat och nu går det bra.

/Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...