Kakebakelate Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Stasjonærmaskinen til boreren min starter ikke, husker ikke nøyaktig modell på hovedkortet med det er fra gigabyte 1155 socket, i5 2500k, 8 gb minne HD6950. 500W psu fra OCZ Pcen booter som sagt ikke, med det gamle hovedkortet startet pcen i ca 1 sekund før den slo seg av og startet hele prosessen på nytt igjen. Siden den ikke reagerte på resetting av bios, forskjellig mengde minne i, og PSUen jumpstartet uten problemer ble det bestilt nytt HK, denne gangen fra MSI. Med det nye hovedkortet kom vi ennå kortere, PSUen vil ikke lengre jumpstartes, og hovedkortet starter ikke i det hele tatt. Har målt at det kommer spenning fra strømforsyning (isj 4,5V på 5V ikke akkurat bra men..) Kan det være noe som banalt at ledningen til start og restart på kabinettet er gåen? For jeg har ikke flere ideer for øyeblikket om hva som kan være galt. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Må dobbeltsjekke at CPU-viften er OK, og riktig kablet. Noen HK starter ikke ved feil på den. Kommer det kanskje ikke et "lyd/rykk" engang ved Jumpstart?? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2013 Fikk med det nye hovedkortet kom det ikke noe liv i det hele tatt når jeg prøvde å jumpstarte den. Skal dobbelsjekke cpuviften, men mener at den skal stå korrekt i. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Fikk med det nye hovedkortet kom det ikke noe liv i det hele tatt når jeg prøvde å jumpstarte den. Skal dobbelsjekke cpuviften, men mener at den skal stå korrekt i. Hva tenker du kan være feilen?? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Har du koblet HK rett? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2013 Har sett over ledningene nok mange ganger til å vite at det stemmer, skal få lånt en annen strømforsyning og testet imorgen, så kommer med en oppdatering da. Fysisk kabling er det første man burde sjekke når ting ikke virker, tipper 90% av alle feil ligger der. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 husket 8pin strøm til cpu og 24pin til hovedkort? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Japp. Teset med en annen strømforsyning til det nye hovedkortet, ikke noe liv. Så skal koble i det gamle igjen og se hva som skjer. Noen ider til hva det kan være hvis det da ikke fungerer? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Med ny strømforsyning og det gamle hovedkortet starter den og går i ca 1 sekund før den slår seg av og starter prossesen på nytt igjen. Ingen pipelyder, et par leds atme RAM lyser før den slår seg av igjen.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Du får nå prøve å fjerne mest mulig og teste med annen CPU/grafikk. Det kan jo godt hende at det er CPU eller grafikkort som er gåent. PSU kan du sjekke ved å kortslutte startpinnen til jord (kun 230V tilkoblet PSU, PSU ikke koblet til hovedkortet). Da skal viften i PSU starte. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Har fått lånt en ny psu som jeg vet fungerer, grafikkkortet er atm ikke koblet til, men har testet med to forskjellige kort. Når det gjelder CPU er det noen måter å få testet det på? Har ikke noen andre som jeg kan få dobbeltsjekket at det ikke er HK: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå