8086 Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Har akkurat bestilt mobilt bredbånd fra NextGenTel, og tenkte i første omgang bare teste det ut noen måneder før jeg skrur opp mengden data i måneden. Det første jeg trenger er å finne ut hvilken mobil bredbåndsruter jeg bør kjøpe. Er det noen generelle anbefalinger her, eller noe jeg definitivt bør styre unna? Komplett har en egen side for disse tingene, og har også sett på å kjøpe "hytteruteren" som Telenor selger; D-Link DWR-923. Den koster rundt 1600kr uten abonnement. Den har dog fått en del rustne anmeldelser. Det er meningen å bruke dette langt til fjells, så jeg må koble den på ekstern antenne. I tillegg trenger jeg en bredbåndsruter for bybruk. Den kan gjerne være litt mindre ;-) Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Jeg har dårlige erfaringer med DWR-923 når det gjelder dekning på 3G iallfall, mulig de eksterne antenne virker bedre på 4G frekvensene (men det har jeg ikke her jeg bor). Pr i dag bruker jeg en Dovado 4GR router der jeg har et usb modem (Huawei E3131). USB modemet har jeg i en vanntett boks på utsiden av huset, og forbinder det til routeren med en 3 m lang usb-kabel. Selve usb-kabelen er flat og går mellom vindu og karm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå