Gå til innhold

Sveriges asyl- og innvandringspolitikk

Burke

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3729814.ece Skriver dette i ren frustrasjon

Denne artikkelen er noen dager gammel og omhandler riktignok dansk asylpolitikk.

Men:

Til Danmark har de satt REKORD med 2831 asylsøkere i år.

I Norge kommer det omlag 12 000 asylsøkere i år, og er også rekordhøyt siden 2009.

Til Sverige forventes det å komme godt over 50 000(!!!!) i løpet av året som har vært.

Altså 50 000 til Sverige og 2831 til Danmark.

Danmark har sosialistisk regjering mens Sverige har "borgerlig".

Det virker som om det er bred konsensus om innvandringspolitikken hos svenskene og at det kun er SD som ønsker å stramme inn. Disse er også langt mer ytterliggående enn Fremskrittspartiet og jeg vil også påstå, demokratene i Norge. Det virker derfor som om svenskene ikke har noe reelt alternativ å stemme på for å endre kursen, annet enn SD. Mediene er svært politisk korrekte i Sverige og ytringsfriheten er begrenset. I Norge har til og med asylpolitikken blitt strammet noe inn de siste årene med de rødgrønne, og nå har vi fått ny regjering som kommer til å stramme inn ytterligere.

Jeg syntes det er skremmende slik det pågår i Sverige. Hvordan vil landet se ut om, la oss si 30 år? Flere steder i Sverige, som Malmö(rosengård etc), Gøteborg osv er jo allerede svært utrygge sammenliknet med andre europeiske byer. Sverige er på voldtektstoppen i EU.

Og kall meg gjerne rasist: men man har jo allerede sett kulturelle endringer og tendenser i feks. Oslo øst. Der foretrekker norske jenter innvandrergutter ovenfor Norske fordi de er mer maskuline og generelt er det deres kultur som dominerer. Og omvendt: Innvandrergutter liker norske jenter fordi de er feminine. Jeg beveger meg kanskje på kanten til rasistisk, men syntes det er interessant fenomen. Jeg har feks. aldri sett en norsk mann med en mørkhudet dame. Kulturen på Oslo øst virker også å være/bli mindre egalitær enn Norge forøvrig - rett og slett en ghetto med kultur fra 1800-tallet.

Finland, for ikke å glemme Island har jo nesten ren rasepolitikk i forhold til det vi i Skandinavia har. De klarer å overholde internasjonale konvensjoner selv om de tar inn minimalt i forhold til oss.

Vil bare høre hva andre tenker om dette :)

Endret av Burke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så glad vi ikke er like åpne som Sverige når det gjelder innvandring, for det er ganske ekstremt det de holder på med der. Jeg er også skeptisk til den norske politikken de siste årene, men ikke på langt nær som den svenske.

Dette er en trend jeg tviler på at svenskene klarer å endre på. De er allerede svært mange, og alle som motsies blir kalt for rasister, og det er veldig synd og går utover ytringsfriheten i landet. Jeg er glad vi har et såpass stuerent parti, som FrP faktisk er, som mot innvandringen. Debatten i Norge er litt mer nyansert, og det er større rom for å diskutere dette, uten å bli kalt rasist. Men helt bra er det ikke, det ser man på dette forumet her, hvor de fleste som argumenterer mot innvandringen har blitt kalt rasister en gang eller ti, meg selv innkludert.

Blir spennende å følge utviklingen. Mange svensker kommer til Norge for å jobbe, men det er godt mulig mange av de kommer hit pga. andre ting også. Å bli en minoritet i eget land, er ikke særlig morsomt.

Lenke til kommentar

Det som også skremmer meg er den politiske konsensusen om innvandring. Svensker som vil endre innvandring har ikke andre alternativer enn å stemme på SD, jeg selv hadde definitivt gjort det hvis jeg var svensk.

Mediene i Norge syntes jeg har blitt mer moderate og bedre med årene. Vi har en mye mer åpen debatt og ikke bare FrP er for å begrense innvandringen, men også H, Ap og Sp.

Mediene i Sverige derimot sensurerer alt som kommer fra den innvandringskritiske kanten. De virker nesten å nedverdige seg selv og sin nasjonale identitet gjennom å si at Sverige ikke har noe som er så spesielt "svensk".

Den her var forøvrig ganske interessant og på grensen til landsforræderi etter min mening:

941701_10151641682734521_1884010953_n.pn

Endret av Burke
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etter å ha bodd i Sverige i straks 10 år og sett hvor ille nordmenn kan väre med å stille krav til at man må tilpasse seg dem og deres tradisjoner når de kommer flyttende, tviler jeg på at svenske arbeidsinnvandrere kommer til Norge fordi det er så trivelig der.

Lenke til kommentar

Etter å ha bodd i Sverige i straks 10 år og sett hvor ille nordmenn kan väre med å stille krav til at man må tilpasse seg dem og deres tradisjoner når de kommer flyttende, tviler jeg på at svenske arbeidsinnvandrere kommer til Norge fordi det er så trivelig der.

Nå er det ikke akkurat så store forskjeller på nordmenn og svensker, selvfølgelig er det noe, men neppe "shocking" for svensker å komme hit, eller motsatt.

De kommer vel for bedre arbeidsvilkår og jobb, men synes det sikkert er greit å få uttale seg fritt også..

Noen av uttalesene til de svense politikerne sier jo litt, om problemet i landet når det kommer til innvandringen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...