Gå til innhold

Merkelig lyd fra Xbox One

Sparrk

Anbefalte innlegg

God jul alle sammen!

Fikk igår en ny Xbox One da den forrige kinecten tok kvelden. Han jeg kjøpte av hadde flere så han ordnet med bytte hos MS (Frankrike). De har vist 30 dagers retur rett.

Nå har jeg fått opp den nye, men oppdager at den lager en spesiel lyd, den forrige gjorde ikke dette. Usikker om det kommer av HDen eller viften. Hørres ut som dette:

Hørrer lyden veldig godt når det er stille i rommet. Bør jeg bytte denne? kreve retur? Andre som har den lyden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat samme lyden som jeg har på den første min. Det er kjølevifta som bråker, det høres nesten ut som den tar borti ett eller annet, og det blei mye verre av å begynne å spille et spill som krever kraft og kjøling. Bare å be om bytte eller retur. Jeg fikk tilbud om penger tilbake, men bestilte like godt bare en ny og sender den andre tilbake på vanlig måte når den blir releasa i Norge.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Akkurat samme lyden som jeg har på den første min. Det er kjølevifta som bråker, det høres nesten ut som den tar borti ett eller annet, og det blei mye verre av å begynne å spille et spill som krever kraft og kjøling. Bare å be om bytte eller retur. Jeg fikk tilbud om penger tilbake, men bestilte like godt bare en ny og sender den andre tilbake på vanlig måte når den blir releasa i Norge.

Hentet UPS Xboxen? Måtte du betale for frakt?

Lenke til kommentar

Som sagt, de tilbydde ikke henting og ny konsoll da den ikke er releasa i Norge enda. Jeg ble tilbudt refundering av penger mot å sende den tilbake, men i returmailen står det at penger for frakt vil bli trukket fra retursummen, så da gadd jeg ikke surre med det etter å ha sjekket fraktpriser hos UPS, potensielt ikke verdt det. Så når de fikk inn nye på lager i Tyskland bestilte jeg bare en ny, og så lar jeg den andre bare ligge til det blir release i Norge, og reklamerer på vanlig måte da (UPS plukker opp på døra di, man får enten ny xbox eller den gamle reparert, uten omkostninger). Så får jeg bare beholde og ha to, eller selge videre.

Lenke til kommentar

Legger jeg øret mitt nedtil boksen mens den er på så hører jeg en lignende lyd (ikke på langt nær så høy på den videoen der). Nesten så jeg tror det er Harddisken som lager lyden.

Lyden kommer faktisk helt bort om jeg gjør noe på boksen, slik som å gå inn på Friends osv. Altså når den jobber blir den helt stille. Er nok harddisken.

EDIT: Slik høres min ut:

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Det er en 112mm vifte som er klipset fast på kjøleribbene, veit ikke hvor enkelt det er å få tak i.

112mm , det hørtes litt verre ut da. får google det. :)

http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/xbox-one-teardown-reveals-huge-replaceable-fan-compared-to-ps4-1201650

ser ut som garantien ryker ved hdd bytte også. så fuck it.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...