Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilsynelatende OK nett men lagger i spill

Anbefalte innlegg

Heia folkens,

Til informasjon er min ignoranse skyhøy på dette område.

Uansett, jeg har akkurat flyttet og betaler for 100/100 over fibernett. Denne hastigheten har jeg kun sett et par ganger, på speedtest.net. Til vanlig ligger hastigheten rundt 25/30 med 2ms ping og null package loss.

Jeg bruker akkurat samme setup jeg gjorde fra før jeg flyttet med unntak av nylig anskaffet wireless card, men opplever nå et nett det er umulig å spille spill på. Jeg har ikke noen problemer ved bruk av andre applikasjoner streaming, nedlasting osv. Jeg spiller for det meste Dota 2 og HoN (om dette er av relevanse) og opplever svingninger/spikes fra 50ms ping opp mot 500+ ved ca 5 sekunders intervaller.

Jeg bruker wireless connction med et nylig anskaffet Asus pce-ac66 som ikke har utgjorde noe forskjell.

Hadde satt stor pris på hjelp fra dere med kunnskap der ute til å finne ut av mulige løsninger.

Endret av Student of Life
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Prøv speedtest med kabel, ikke trådløst

2: Få opp netgraph i feks dota2 (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=150539103) for å se om du har packetloss eller om det bare er lagspikes

3: Sjekk hvilken signalstyrke du får over wlan

4: Oppdater drivere

5: Forstå at det er en teoretisk og praktisk hastighet på WLAN, den praktiske hastigheten er ca 60% av den teoretiske under gode forhold.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

1. Skal få sjekket hastighet med kabel.

2. Bruker netgraph i dota. Har ingen packetloss, probelemet er bare at pingen svinger hele tiden.

3. Får 5/5 bars. Vet ikke om jeg får sjekket det i %, men det virker jo som om det skal være tilstrekkelig.

4. Alt av drivere er oppdatert.

5. Det er forsåvidt greit, men med tanke på at jeg får rundt 25/30 over wlan så bør det være godt nok til å spille på.

Jeg er forresten ikke mulighet til å permanent være tilkoblet med kabel, selv om det selvfølgelig hadde vært det optimale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spill med kabel så skal du se at problemet løser seg. Det er den eneste utveien er jeg redd. Mange sier at det er uproblematisk å spille over wlan, men dette med ping er en veldig subjektiv sak og mange legger kanskje ikke merke til at de sliter med det. Nedlastingshastigheten får du over wlan også og som du sier så skal det være mer en nok for et spill som bruker nada (i teorien holder det egentlig med ISDN for hastigheten sin del vil jeg anta..).

Jeg kablet nettverk i hele huset og det ble mye bedre. Jeg hadde problemer til og med når jeg satt kun 6-7meter i fra routeren og med to ulike routere. Nå gjelder det bare kvitte seg med det crappy radiolink opplegget til ISPen min, men det er en annen sak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...