Gå til innhold

Omskolering, til hva da?

stultus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått beskjed fra min saksbehandler på Nav at jeg kan få omskolering eller kan søke på ufør. Men mitt problem er at jeg vet ikke hva jeg skal omskoleres til.

Jeg har ikke noen utdanning. Og har jobbet i diverse yrker som ikke kreves utdanning. Har vært sykemeldt (borte fra jobb) i litt over 2 år sammenhengende. Men siden min helse er så dårlig som den er, vet jeg ikke hva jeg skal vurdere. Jeg har dager hvor jeg ikke fungerer, får ikke til og kle på meg, kjøre bil osv. Men siden jeg ikke ønsker og bli ufør så er jo motivasjonen der for og finne noe med mening.

Jeg behøver litt hjelp til dere og komme med gode ideer til kortere utdanning (får 3 år med skole) eller kurs som kan kvalifisere meg til en grei jobb.

Av interesser jeg har er

Teknologi (liker og bygge data, rc fly osv. Programering virker spennende men vanskelig. Og det kan bli litt for ensformig)

Økonomi. (som fag, feks bedriftsøkonomi osv)

Mekanikk. (Liker og sku på bil, snøscooter, klokker osv)

Elektronikk.

Kunne tenke meg en jobb som jeg kan jobbe hjemmefra (hjemmekontor), og helst også flexi tid. Siden jeg har mine opp og nedturer når det kommer til helsen, så vil det være svært gunstig og kunne jobbe når jeg kan, så helst ikke en jobb som krever tilstedeværelse fra 8-16.

Håper dere her på forumet kan hjelpe meg. Før jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte, og jeg skulle helst laget en liste over kurs, utdanning og jobber jeg kunne tenkt meg til neste møte med Nav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...