Skurupu Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 - Dersom folk virkelig ønsker å ha muligheten til å kunne spasere i butikker og kjøpe julegavene sine der de bor, må folk begynne å tenke. Ved å velge bort de lokale butikkene til fordel for netthandel og store kjøpesentre, vil handel på lokalt plan utraderes fortere, sier Sætrum. (...) hva gjør du? Jeg handler så og si alt på nettet. Det å gå i butikker er noe av det aller verste jeg veit om. Netthandel er bedre på så og si alle punkter. Man får tid til å sette seg inn i produktet man skal ha, man kan lett undersøke priser i titalls butikker ved et tastetrykk, og det er mye større sannsynlighet for å ende opp med det beste produktet. Jeg hater å snakke med butikkansatte, de lever av å selge ting i nettopp sin butikk, så det er selvsagt umulig for dem å holde seg nøytrale og tenke på kundens beste. Ser ingen grunn til å slutte, og man kan legge ned fysiske butikker for min del. Ser frem til droneleveranser. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg har jobbet både i lokale/fysiske butikker og på nettbutikk. Det er en del fordeler med både nett og lokalt, men personlig kjøper jeg lokalt om mulig (og de har på lager og ikke alt for mye dyrere enn nett). Hvorfor? Fordeler med å handle i fysisk butikk *Skulle det være noe galt med produktet i løpet av DOA-perioden så får man nytt der og da, og slipper å sende tilbake til nettbutikken og vente potensielt flere uker på nytt produkt. *Skulle det være noe galt innenfor reklamasjonsperioden så sparer man en del tid på postgang mellom deg og nettbutikk. Man slipper altså et par ledd i hele prosessen og du har noen å snakke "face to face" med om du er uenig med et eventuelt kranglete verksted. *Småfeil kan ofte fikses i butikk, så man får igjen produktet i løpet av minutter. *Lettere å prute om man skal kjøpe flere ting (pakkepris). *Mye som man tror er feil, er bare feil med innstillinger, knapper eller lignende. Hadde man kjøpt i nettbutikk hadde man brukt lang tid på å sende frem og tilbake, mens i butikken finner man det ut der og da så man slipper å vente på feilsøking (feilsøking uten feil funnet koster også mye penger på et verksted, så man slipper de kostnadene). Dette opplevde jeg daglig. *Man kan se, ta på og prøve produktet. Man kan også lese seg opp på aktuelle modeller før man går i butikken, så man vet hvilke modeller man vil prøve. Greit at man har angrerett på nettbutikken, men det koster penger (porto) og tar lang tid. I tillegg vet man ikke da om man ville blitt mer fornøyd med produkt A enn produkt B når man ikke prøver begge. Uansett, de fleste butikker godtar bytte om du er misfornøyd og produktet fortsatt ser bra ut, og mange har åpent kjøp lengre enn nettbutikkenes 14 dagers lange angrerett. *Man opprettholder en tjeneste, så hvis du plutselig trenger batteri/minnekort/lader/fjernkontroll eller noe annet småtteri, så slipper du å vente på å få det fra nettbutikken. *Man kan få personlig veiledning. Vet mange tviler på selgere, men der jeg har jobbet har vi alltid satt vår stolthet i å være ærlige og prøve å finne det riktige produktet til kundene våre. Har ofte anbefalt kunder et rimeligere produkt fordi det de har sett seg ut er for avansert for deres bruk. Samtlige av mine kollegaer har også vært både interesserte i og dyktige innenfor feltet. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Med en slik optimalisering får vi mer tilgjengelig arbeidskraft som kan gå til andre mer nyttige jobber enn noe så lavrangs og nesten udugelig som å være butikkselger. Beklager sterke adjektiv, men virkelig, det er lite som er så talentløst som å være butikkselger, spesielt om du ikke vet hvor ting ligger. Du har aldri jobbet i butikk, skjønner jeg. Jeg har jobbet i butikk, og hadde god kunnskap om det jeg solgte. Det krever en del av en å lære seg nok om alle produktene (og å huske det) og å kunne lese mennesker godt nok til å forstå hvilket produkt som passer best til den kunden. I tillegg så er det ikke bare å selge man gjør, da det foregår en del administrativt arbeide bak, også blant "gutta på gølvet", og en god del rutiner for forskjellige ting som må gjøres. Jeg måtte bare svare deg, for jeg er drittlei av folk som deg som tror de er så mye bedre enn alle andre bare fordi de har et yrke med større status. Jeg utfordrer deg til å fortelle oss hva ditt yrke er. 3 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Har snart 6000 kjøp og salg på Qxl Norge. Nesten 300 kjøp på Ebay. En del kjøp på andre steder som Tradera, Egun, og diverse andre steder. Handler også hos Clas Ohlson uten å ha oversikt over antall kjøp, likeledes andre steder, kjører 2 x 20 mil for å handle på nærmeste biltema. Hvis de lokale vil selge meg noe, bør de kunne ha samme varer til samme pris, i hvertfall sånn noenlunde samme pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå