Gå til innhold

Race for the title + Champions League

Latias

105 stemmer

1. 1. Hvem tar ligagull?

2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det avgjort; tittelracet er mellom Arsenal og City. Chelsea går på smellen som jeg har spådd lenge. Taper mot et av PLs dårligste hjemmelag ffs. Chelsea's akilleshæl er å score mål. Det må ofte noen kraftige feil fra motstanderne for at de i det hele tatt skal klare å score. De kommer til å tape mot Liverpool og Arsenal. City har heller ikke imponert i det siste så det blir nok gull på Arsenal i år.

Lenke til kommentar

Da er det avgjort; tittelracet er mellom Arsenal og City. Chelsea går på smellen som jeg har spådd lenge. Taper mot et av PLs dårligste hjemmelag ffs. Chelsea's akilleshæl er å score mål. Det må ofte noen kraftige feil fra motstanderne for at de i det hele tatt skal klare å score. De kommer til å tape mot Liverpool og Arsenal. City har heller ikke imponert i det siste så det blir nok gull på Arsenal i år.

Lol. Har bare en ting å si som svar til de to tingene jeg har tatt i bold:

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/24185015

Lenke til kommentar

Null tro på gull for min del. Chelsea kommer nok til å ta ligaen.

Hadde vi hatt en nogenlunde skadefri tropp og ikke manglet spillere som Ramsey, Walcott og Özil i store deler av det hardeste programmet vårt denne sesongen kunne jeg sett på det med stort håp om ligagull, men en midtbane med Arteta - Flamini, Vermaelen på venstreback hvis ikke Gibbs og Monreal holder seg skadefrie og attpåtil så har vi en Podolski som ikke kommer helt til rette i dette laget på venstrekant (eller spissplass) og Rosicky kan heller ikke spille hver eneste kamp lenger.

Dette blir nok svintøft for å si det mildt. Attpåtil har vi jo det hardeste kampprogrammet av topplagene. Klarer vi gull så er det virkelig litt av en prestasjon.

Lenke til kommentar

Vinner vi kampen vi har til gode mot Swansea, imorgen mot Tottenham og mot Chelsea så er vi allerede forran Chelsea. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk har så liten tro på at vi kan vinne på Stamford Buss. Chelsea er etter min mening det mest oppskrytte laget i PL denne sesongen. De sliter selv å score mot de svakeste lagene, og vi har all mulighet til å få med oss 3 poeng der ifra. Det er også en stadium vi har fått noen sterke resultater gjennom historien. City på hjemmebane er også en kamp vi har stor mulighet til å ta 3 poeng, samme med Everton. Etter de 4 neste kampene har vi en av de letteste innspurtene blant topplagene, og da har vi mulighet til å putte mye press på de andre lagene, spessielt City som har 3 kamper til gode. Er ikke alt for bekymret for skadene; vi kan fremdeles stille et ganske så sterkt lag. Og stjerneforsvaret våres er intakt. Er også optimistisk til at vi kommer til å ha et kanoninnløp slik som ifjor. Anser selv sjansene våres til gull som store.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vinner vi kampen vi har til gode mot Swansea, imorgen mot Tottenham og mot Chelsea så er vi allerede forran Chelsea. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk har så liten tro på at vi kan vinne på Stamford Buss. Chelsea er etter min mening det mest oppskrytte laget i PL denne sesongen. De sliter selv å score mot de svakeste lagene, og vi har all mulighet til å få med oss 3 poeng der ifra. Det er også en stadium vi har fått noen sterke resultater gjennom historien. City på hjemmebane er også en kamp vi har stor mulighet til å ta 3 poeng, samme med Everton. Etter de 4 neste kampene har vi en av de letteste innspurtene blant topplagene, og da har vi mulighet til å putte mye press på de andre lagene, spessielt City som har 3 kamper til gode. Er ikke alt for bekymret for skadene; vi kan fremdeles stille et ganske så sterkt lag. Og stjerneforsvaret våres er intakt. Er også optimistisk til at vi kommer til å ha et kanoninnløp slik som ifjor. Anser selv sjansene våres til gull som store.

Wenger har aldri vunnet en fotballkamp mot Mourinho. Mourinho har ikke tapt hjemme med Chelsea i ligaen på ufattelig mange kamper. Vi sliter selv med å score mål og mangler 3 av våre aller beste spillere. Å vinne på Stamford Bridge mot Mourinho med Wenger bak rattet er utrolig usannsynlig. Så kanskje du burde sjekke historien litt før du lurer på hvorfor jeg har liten tro på at vi kan vinne borte mot Chelsea. Attpåtil har vi heller ikke en "god historie" på Stamford Bridge. Ja vi har vunnet noen kamper der i tiden mens Mourinho har vært borte, men generelt sett går vi på en smell der titt og ofte.

Vi møter Tottenham, Chelsea, City og Everton på rappen nå. Realistisk sett ender vi opp med 3-6 poeng her i mine øyne, men potensielt så kan det fort bli 0-3 poeng hvis ting virkelig går feil.

Det hjelper ikke å ha den letteste innspurten hvis vi ikke leverer i disse 4 kampene her. Og av disse klubbene (minus Tottenham) er vi den klubben som leverer minst i toppkampene.

Ellers ser jeg forøvrig ingen synonymer med at vi skal plukke opp formen som vi gjorde i fjor. Da hadde vi samtlige spillere skadefrie og ting gikk på skinner. Dette er rake motsetningen. Du nevner også stjerneforsvaret vårt. Joda. Vi har fortsatt Szczesny, Sagna, Mertesacker og Koscielny, men sistnevnte har vist tegn på slitasje den siste tiden og jeg vedder på at det bare er et spørsmål om tid før Koscielny blir skadet også. Håper og ber om at Gibbs og Monreal skal holde seg skadefrie og at Wenger kan rotere litt utover våren slik at vi beholder stammen bak der nogenlunde intakt, men jeg tviler på det mtp. at jeg har fulgt med på Wenger i halvannet tiår og han kjører den samme rotasjonstaktikken hver bidige sesong.

Slik jeg ser det sitter du der på blind optimisme. Selvfølgelig beundringsverdig det, men statistisk sett så er sjansen for ligagull for Arsenal sin del (med skadefritt lag også vel og merke) rimelig laber.

Lenke til kommentar

Liverpool har mye større sjanse enn oss til å ta gullet. Vi må konsentrere oss om 4.plassen. Vi kan veldig fort ta 0 poeng på de neste 4 kampene og da har vi fått besøk av United, Everton og Tottenham. Personlig tror jeg vi tar 2. 1 i morgen og 1 mot Everton. City og Chelsea er relativt sikre tap. Ørliten mulighet til å kanskje hente 1 poeng.

La oss ta en FA cup-tittel, selv om jeg tror vi choker, og fokusere på å kvalifisere oss til CL neste år. Gullet er en fjern drøm. Vi har ingen realistisk mulighet.

Lenke til kommentar

Wenger har aldri vunnet en fotballkamp mot Mourinho. Mourinho har ikke tapt hjemme med Chelsea i ligaen på ufattelig mange kamper. Vi sliter selv med å score mål og mangler 3 av våre aller beste spillere. Å vinne på Stamford Bridge mot Mourinho med Wenger bak rattet er utrolig usannsynlig. Så kanskje du burde sjekke historien litt før du lurer på hvorfor jeg har liten tro på at vi kan vinne borte mot Chelsea. Attpåtil har vi heller ikke en "god historie" på Stamford Bridge. Ja vi har vunnet noen kamper der i tiden mens Mourinho har vært borte, men generelt sett går vi på en smell der titt og ofte.

Vi møter Tottenham, Chelsea, City og Everton på rappen nå. Realistisk sett ender vi opp med 3-6 poeng her i mine øyne, men potensielt så kan det fort bli 0-3 poeng hvis ting virkelig går feil.

Det hjelper ikke å ha den letteste innspurten hvis vi ikke leverer i disse 4 kampene her. Og av disse klubbene (minus Tottenham) er vi den klubben som leverer minst i toppkampene.

Ellers ser jeg forøvrig ingen synonymer med at vi skal plukke opp formen som vi gjorde i fjor. Da hadde vi samtlige spillere skadefrie og ting gikk på skinner. Dette er rake motsetningen. Du nevner også stjerneforsvaret vårt. Joda. Vi har fortsatt Szczesny, Sagna, Mertesacker og Koscielny, men sistnevnte har vist tegn på slitasje den siste tiden og jeg vedder på at det bare er et spørsmål om tid før Koscielny blir skadet også. Håper og ber om at Gibbs og Monreal skal holde seg skadefrie og at Wenger kan rotere litt utover våren slik at vi beholder stammen bak der nogenlunde intakt, men jeg tviler på det mtp. at jeg har fulgt med på Wenger i halvannet tiår og han kjører den samme rotasjonstaktikken hver bidige sesong.

Slik jeg ser det sitter du der på blind optimisme. Selvfølgelig beundringsverdig det, men statistisk sett så er sjansen for ligagull for Arsenal sin del (med skadefritt lag også vel og merke) rimelig laber.

At Mourinho aldri har tapt mot Wenger tror jeg er noe som Mourinho bryr seg mer om enn Wenger. Se for eksempel kampen på Emirates denne sesongen. Det virket som Mourinho var mer interessert i å oppretholde den statistikken fremfor å ta en risk for å sikre 3 poeng. Alt i alt så bryr jeg meg selv svært lite om slike statistikker. Eneste grunnen til at de er der er for å brytes. Vi hadde blant annet ikke tapt mot Liverpool på Anfield på mange år, og du så hvordan det gikk. Det har nada å si, og Wenger som er så opptatt av det psykologiske aspektet ved fotball tror jeg klarer å håndtere "presset" helt fint.

Ellers får vi bare være enig i å være uenige. Ser ut som jeg drives av optimisme, og du av et snev pessimisme. Jeg velger å holde meg optimistisk som følge av denne fantastiske sesongen vi har hatt og hvordan vi presterte i innspurten i fjor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig med deg der. Chelsea prøvde å angripe og hadde et skudd i tverrleggeren. Sammenlagt var vi nærmere enn det Arsenal var. Naturlig nok så er det bedre å holde følge med Arsenal når kampen går mot slutten enn å risikere at Arsenal drar med 3 poeng mer fra kampen enn Chelsea.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Chelsea prøvde å angripe

Hah! Det der blir for dumt. Dere hadde det ene skuddet i tverrleggeren, ja, men mener å huske at vi også hadde to gedigne muligheter. Det ble riktignok ikke til skudd på mål, men det var ørsmå marginer det var snakk om.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

At Mourinho aldri har tapt mot Wenger tror jeg er noe som Mourinho bryr seg mer om enn Wenger. Se for eksempel kampen på Emirates denne sesongen. Det virket som Mourinho var mer interessert i å oppretholde den statistikken fremfor å ta en risk for å sikre 3 poeng. Alt i alt så bryr jeg meg selv svært lite om slike statistikker. Eneste grunnen til at de er der er for å brytes. Vi hadde blant annet ikke tapt mot Liverpool på Anfield på mange år, og du så hvordan det gikk. Det har nada å si, og Wenger som er så opptatt av det psykologiske aspektet ved fotball tror jeg klarer å håndtere "presset" helt fint.

Ellers får vi bare være enig i å være uenige. Ser ut som jeg drives av optimisme, og du av et snev pessimisme. Jeg velger å holde meg optimistisk som følge av denne fantastiske sesongen vi har hatt og hvordan vi presterte i innspurten i fjor.

Du får tro det du, men den taktikken Mourinho gikk ut på banen med mot oss var helt riktig måte å gå ut på mtp. at vi knapt nok kom oss til en sjanse i løpet av hele kampen (og den ene vi fikk bommet selvfølgelig Giroud på). Som Emils sier så var faktisk Chelsea langt nærmere å vinne den kampen enn det vi var selv om de hadde en "negativ" måte å gå ut på. Taktikken var spot-on selv om den selvfølgelig ikke var morsom å se på fra en supporters øyne.

Når det gjelder det psykologiske så får du se det slik: Vi er et av få lag i ligaen som har vært begredelige mot United år etter år. Til og med så elendige som de har vært denne sesongen er vi et av få lag som faktisk har tapt på Old Trafford og som ikke har klart å score mot de denne sesongen gjennom 2 kamper. Den psykologiske delen til Wenger spilte helt klart en stor stor rolle der mtp. at Wenger rett og slett feiget ut og ga United altfor mye respekt. Det samme gjorde han også i hjemmekampen senere.

At Wenger sliter mot enkelte motstandere er rimelig åpenbart. Og Mourinho generelt sett er Wenger virkelig håpløs mot.

Ellers er jeg ikke pessimist, men realist. Jeg ser ikke på det som realistisk at vi vinner alt og alle. Eller at laget vårt er superdupert som det du skriker om. Jeg er heller ikke på motsatt ende av skalaen hvor alt går dritt, men jeg anser det som mer sannsynlig at det går dårlig enn at det går bra basert på de siste 10 årene.

Vi får se over de neste 4 kampene hvorvidt min spådom på 3-6 poeng slår ut eller ikke. Alt over 6 poeng er hvertfall en megabonus i mine øyne.

Uenig med deg der. Chelsea prøvde å angripe og hadde et skudd i tverrleggeren. Sammenlagt var vi nærmere enn det Arsenal var. Naturlig nok så er det bedre å holde følge med Arsenal når kampen går mot slutten enn å risikere at Arsenal drar med 3 poeng mer fra kampen enn Chelsea.

Nå hadde Giroud en megasjanse til å vinne kampen like før full tid, men generelt sett så var Chelsea det laget som virket å være mest målfarlige ja. Taktisk sett en meget godt gjennomført kamp. Dessverre så leser Mourinho Wenger som en åpen bok.

Lenke til kommentar

Glemte Giroud sin sjanse. Den var faktisk rimelig stor, men utenom den var det rimelig stille å være. Selvfølgelig vanskelig å angripe mot et godt etablert forsvar, men Arsenal hadde problemer med å være kreative og få til sitt vanlige spill. Jeg håper bare Chelsea er utrolig gira på å slå tilbake nå til helgen mot Arsenal. Vi tåler vel å tape, men da blir det uhyre spennende.

Lenke til kommentar

Og det vil ikke manu-politiet ha noe av.

Hehe.... Tragisk får ny dimensjon.

Takk, du smigrer. Men ditt nivå vil jeg nok aldri nå. Hyggelig at du føler deg truffet. :)

Tror jeg hadde vært en smule frustrert om jeg heiet på Chelsea. Og det ble utvisning på 0-0 og senere tap. Og en utvisning som hele tv2-panelt var uenige i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter dette innlegget skjønte eg hva Aleks mente

Dermed ble den urklassiske man-u politiet innlegget ditt tragisk.

Så hvis tror eg er uenig i det du skriver i avsnitt to så har du tydelig misforstått noe.

Edit: Den var vrien å forklare skikkelig :p

Men sånn utenom det så tror eg City tar hele skiten.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...