Gå til innhold

Race for the title + Champions League

Latias

105 stemmer

1. 1. Hvem tar ligagull?

2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liverpool har begynt å avgjøre kamper der de tidligere avga poeng. Dette er definisjonen på et topplag. Misunner spillestilen og mentaliteten. Rodgers har gjort en formidabel jobb.

Midtstopperne gjør jo sitt for at Liverpool ikke skal vinne. Da er det digg at man klarer å score tre mål. Når en ikke en gang nevner Cissokho som dagens dårligste Liverpool-forsvarer (ok i dag) så er det fare på ferde. Denne seieren satt altfor langt inne! Dere får se på det som at vi tok revansje på Fulham for dere :D

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet. Dere klarer ikke punktere kamper.

Ikke dere heller.

Og igjen så er du ute og bommer totalt. Nærmest alle kamper vi leder i vinner vi.

Problemet er at vi sliter med å score generelt sett for tiden.

Bommer totalt gjør jeg strengt tatt ikke. Hvor store sjanser må dere ha for å score?

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet. Dere klarer ikke punktere kamper.

Ikke dere heller.

Og igjen så er du ute og bommer totalt. Nærmest alle kamper vi leder i vinner vi.

Problemet er at vi sliter med å score generelt sett for tiden.

Bommer totalt gjør jeg strengt tatt ikke. Hvor store sjanser må dere ha for å score?

Vi har vunnet med 2 mål eller mer i 22 av våre 38 kamper denne sesongen. Til sammenligning har dere vunnet 17 kamper med 2 mål eller mer på 39 kamper.

Så jo. Du bommer totalt.

Hva har det også med å gjøre med hvor mange store sjanser vi trenger for å score? Når det er snakk om å punktere en kamp så viser statistikken at vi gjør det oftere enn dere gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det relevant. Giroud klarer ikke å score mot oss eller mot United. Uansett om det er 90% sjanser. Det kan komme til å koste mot slutten av sesongen.

Dere er nok bedre enn oss på å slå bunnlagene, men allikevel så hjelper det svært lite når dere ikke er i stand til å ta de rundt dere. Mot oss scoret dere ikke, mot United scoret dere ingen. City ble dere knust av og Liverpool ble dere knust av på bortebane.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det relevant. Giroud klarer ikke å score mot oss eller mot United. Uansett om det er 90% sjanser. Det kan komme til å koste mot slutten av sesongen.

Dere er nok bedre enn oss på å slå bunnlagene, men allikevel så hjelper det svært lite når dere ikke er i stand til å ta de rundt dere. Mot oss scoret dere ikke, mot United scoret dere ingen. City ble dere knust av og Liverpool ble dere knust av på bortebane.

At det er relevant totalt sett ja, men nå var det snakk om å punktere kamper gutten min. Da kan man ikke bare hoppe frem eller tilbake og bruke argumentene på noe annet.

At vi sliter med å score generelt sett for tiden er ikke noe nytt, men der du bommet totalt var at du mente at vi ikke klarte å punktere kamper.

Forøvrig artig at du sier at det hjelper svært lite å slå bunnlagene når vi ikke slår de rundt oss. Javel.. så hvorfor har vi toppet ligaen hele sesongen frem til de par siste kampene da?

Fortsetter vi med å slå lagene under oss og tar 4 poeng på kampene mot Chelsea og City så ligger vi virkelig ikke dårlig ann.

At Giroud suger er forøvrig ikke noe nytt. Hadde vi bare hatt en spiss på det nivået vi praktisk talt alltid har hatt under Wenger så hadde vi trolig tatt en del flere poeng og toppet ligaen ganske greit, men sånn er det bare ikke. Selve hovedgrunnen til at jeg ikke har troen på ligagull er nettopp fordi Wenger ikke har erstattet van Persie med en spiller som er kvartparten av den spilleren han er. At vi har gjort det såpass bra så langt denne sesongen er i mine øyne bemerkelsesverdig mtp. antall skader og hvor mye Giroud bommer på topp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal måtte vinne mot United for å ha håp om tittelen i mine øyne. Chelsea har imponert meg stort i år, selv om de ikke scorer for mye. Liverpool er årets Barcelona og viser hvor sinnsykt viktig selvtillit og lagarbeid er. Laget kommer til å bli livsfarlig både i PL og CL når de får inn et par bedre spillere og mer bredde.

Det blir en vanvittig spennende avsluttning på årets PL og jeg tror den blir noe som dette:

1. Mancheser City / Chelsea

2. Chelsea / Manchester City

3. Liverpool

4. Arsenal (Tottenham hvis Arsenal sprekker resten av feb. og mars).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...