stukkespurr Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hei dere, Jeg kom hjem til min far på juleferie i dag. Han har siden sist jeg var hjemme gått til innkjøp av en Asus RT-AC66U. Jeg har selv forgjengeren til denne ruteren i min hjem, og jeg er helt ekstremt fornøyd med det jeg opplever som ekstrem ytelse og helt latterlig overlegen WiFi-dekning. Slik er ikke tilfellet her: - Den trådløse dekningen er helt ubrukelig. Står devicen mer enn 4 meter fra ruteren, forsvinner dekningen. - Ruteren står plasser midt i stuen, er ikke tildekket. Det er heller ikke vegger av hverken betong, mur elle lignende som skulle tilsi at signalet skal bli forstyrret. - Vi har prøvd med en søkk av devicer. HTC-mobiler, ulike PCer og appleprodukter oppnår god dekning og ytelse så lenge de er plassert nærmere enn 4 meter fra ruteren. Og da snakker vi 4 meter i en helt åpen stue. - Alle Samsung-produkter, S3, S4 og noteprodukter mister all nettverksinnstillinger mellom hver gang skjermen går i lås på de ulike produktene. De har også veldige varriende ytelse (hastighet), selv om man står nær ruteren. Jeg klarer ikke å google meg frem til særlig mye kjente problemer med dette produktet, håper noen kan hjelpe meg. Ruteren er koblet til en telsys-boks som leverer tv, internet og telefoni for Altiboks. Er det noen som har råd om feilsøking eller har erfaringer med denne ruteren som kan bistå meg? Som dere skjønner på antall devicer, er vi mange som trenger WiFi-tilgang i julen :-) Lenke til kommentar
War Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det er nok router i boksen på veggen , så routing må slåes av i en av boksene. Skal den kun sende ut trådløst? - switchet fra boksen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Sjekket at alle antennene er skrudd skikkelig til? Er WiFi skrudd av på Telsey boksen? Og bridget? Like dårlig på begge båndene? Andre nettverk i nærheten som sender på samme eller nærliggende kanaler? Skrudd opp sendestyrken på begge båndene til maks? 100mW og 200mW respektivt? Siste firmware? Endret 23. desember 2013 av _Christian_N Lenke til kommentar
stukkespurr Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Hei igjen, Nei, det er ikke router i boksen på veggen (dette er av den gamle typen som Altibox først startet å levere tjenester på). Jeg har den nye hos meg selv, og der har jeg skrudd av og bridget med stor suksess :-) Routeren skal kun sende trådløst, kablet fra boksen på veggen. Hvordan sjekker jeg andre nettverk på samme eller nærliggende kanaler? Og hvordan endrer jeg eventuelt kanal? Jeg kan prøve å skru opp sendestyrken. Antar jeg gjør det i adminpanelet. Er oppgradert til siste firmware. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Sjekke andre nettverk kan du f.eks. gjøre med inSSIDer. Og endre kanal gjør du i Avansert innstilling -> Trådløs. Endret 23. desember 2013 av Mr D Lenke til kommentar
War Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Da er boksen modem, så routeren , hvor alle evt kablede nett går ut ifra. Er det stabilt og raskt nett rett i veggen? Type kabel rett i pc før routeren. Endret 23. desember 2013 av War Lenke til kommentar
stukkespurr Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Da er boksen modem, så routeren , hvor alle evt kablede nett går ut ifra. Er det stabilt og raskt nett rett i veggen? Type kabel rett i pc før routeren. Jepp, dønn stabilt med kabel rett i PC. Nettet er også dønn stabilt og bra på de fleste devicer så lenge vi sitter innenfor 4 meter fra routeren. Beveger jeg med 5 meter bort på gulvet, faller signalet til at det knapt er signal. Går jeg en meter lengre bort, faler det ut. Dette skjer både med mobiler og pcer. Skjønner ingenting. Lite hell med kanalbytte også. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Sjekket at alle antennene er skrudd skikkelig til? Er WiFi skrudd av på Telsey boksen? Og bridget? Like dårlig på begge båndene? Andre nettverk i nærheten som sender på samme eller nærliggende kanaler? Skrudd opp sendestyrken på begge båndene til maks? 100mW og 200mW respektivt? Siste firmware? Endret 23. desember 2013 av _Christian_N Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Høres ut som HW-feil på Asus'en, siden det er kun trådlåsdelen som feiler. Bytt den til en som funker. Lenke til kommentar
stukkespurr Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Sjekket at alle antennene er skrudd skikkelig til? Er WiFi skrudd av på Telsey boksen? Og bridget? Like dårlig på begge båndene? Andre nettverk i nærheten som sender på samme eller nærliggende kanaler? Skrudd opp sendestyrken på begge båndene til maks? 100mW og 200mW respektivt? Siste firmware? Antennene er skrudd skikkelig til. Når det gjelder begge band, kanaler og å endre sendestyrke sliter jeg litt med mitt eget kompetansenivå i forhold til å utføre, undersøke disse tingene. Lenke til kommentar
flinx Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Dumt spørsmål men, har du skrudd fast de tre antennene som fulgte med ruteren? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Har du passet på at det ikke står ting som microbølgeovn, babycall eller andre radioenheter i nærheten som kan forstyrre signalet ? Lenke til kommentar
stukkespurr Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Alle antenner som fulgte med er godt montert :-) Det står ingen radioenheter i nærheten som kan forstyrre. En tv og en telefon ca 10 meter bortenfor. Det skal sies at min far hadde en eldre Linksys stående på samme plass for inntil en uke siden. Den fungerte veldig fint, men tok kvelden etter flere år med stabil drift. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Når det gjelder begge band, kanaler og å endre sendestyrke sliter jeg litt med mitt eget kompetansenivå i forhold til å utføre, undersøke disse tingene. Ligger selvfølgelig under WIFI menyen..... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Det må jo være feil på routeren. Logg inn på http://192.168.1.1 og verifiser at det er RT-AC66U du er tilkoblet trådløst. Alternativt slå av routeren og se at trådløsforbindelsen blir brutt. Deretter er det bare å reklamere der dere kjøpte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå