pascalbit Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Var på Oslo S sent på kvelden, så kommer det en gjeng utlendinger truer meg og skal ha mobilen min. Jeg tok den opp også knuste jeg den mellom beina på en dude... hadde faktisk ikke mer med meg utenom førerkort så de gikk videre. Spørsmålet er... var det dumt? Skulle jeg gjort noe annet? Jeg har jo bankid alt mulig der... + personlig dritt som jeg ikke vil andre skal knote med. Jeg hadde uansett backup av det viktigste på dropbox... Og 2... er det virkelig noen vits å anmelde det? Nå sitter jeg å leter etter ny telefon... jeg tror jeg tar en billig en nå, ser ut som dette kan bli hverdags greier hvis jeg vandrer sene nattekvelder Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hvis du anmelder det så kan du vel få igjen på eventuell forsikring? Lenke til kommentar
pascalbit Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Har ikke forsikring... vare Note 3 også.. tragisk.. kommer til å kjøpe den billigste androiden nå.. Noen ganger så vil Gud bare fucke med deg tror jeg.... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hvor gammel er du? Sikker på at du ikke har innbo eller reiseforsikring som kan dekke det? Lenke til kommentar
pascalbit Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Absolutt ingen forsikring, utenom den Gud har gitt meg. Lenke til kommentar
Populært innlegg Anvilycus Skrevet 23. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2013 Absolutt ingen forsikring, utenom den Gud har gitt meg. Det er politiet og vekterne som er ansvaret for sikkerheten på gaten. Ikke gud. Det er forsikrings selskaper som selger forsikringer og ikke gud. 12 Lenke til kommentar
pascalbit Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Jeg forstå hva du sier. Men Bibelen har en del gode forsikringer til etterlivet... men det blir oftopic.. Det var ingen vektere eller politi der, og har du vandra i oslo et sekund så er det rene mirakelet hvis jeg ser en politi på oslo s med mindre det er noe total galskap som foregår... Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Bibelen sier neppe noe om ny mobil dersom den gsmle blir stjålet eller ødelagt, tipper det går mer for livet etterf øden for de som omfavner jesus i livet sitt. Kjedelig at du ble ranet da. Du kan ha fo mobiler. En kjip for nattevandringer og en bedre til ellers. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Spørsmålet er... var det dumt? Skulle jeg gjort noe annet? "Vær så god, her er mobilen" Dra hjem så fort som mulig, få SIM-kort sperret, fjernslett og lås telefonen, lever anmeldelse, få igjen på forsikring. Evt. nå i etterpåklokskapens ånd, sørg for å organisere deg slik at du vil kunne gjøre dette dersom du blir ranet igjen i fremtiden. 1 Lenke til kommentar
stue Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Anmeld det til vektere på oslo S samt politiet. Det er hundrevis av kamera på oslo S, så hendelsen er garantert fanget på film. Vekterne hjelper deg med å finne riktig filmsnutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Kjedelig at du ble ranet da. Du kan ha fo mobiler. En kjip for nattevandringer og en bedre til ellers. Eller han kan gå til anskaffelse av mobilforsikring. Men ikke ødelegg den selv, det kan fort bli en gråsone for et forsikringsselskap. Legg heller til en "sleep mode" kode slik at den ikke vil kunne brukes av de som eventuelt stjeler den. Man kan også med f.eks Iphone slette all data på telefonen ved å bruke en pc hjemme, om du setter den opp for det. Endret 27. desember 2013 av Kron Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Eller han kan gå til anskaffelse av mobilforsikring. Men ikke ødelegg den selv, det kan fort bli en gråsone for et forsikringsselskap. Legg heller til en "sleep mode" kode slik at den ikke vil kunne brukes av de som eventuelt stjeler den. Man kan også med f.eks Iphone slette all data på telefonen ved å bruke en pc hjemme, om du setter den opp for det. Helt klart. Gode løsninger det også 1 Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Jeg tror ikke Gud vil at du skal eie en mobiltelefon, var nok derfor han sendte en gjeng med utlendinger etter deg. 4 Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Synes ikke det hørtes så dumt ut å knuse mobilen. Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Anmeld det. En venn av meg ble rana i Mai. Det var nylig en rettsak, og han fikk 10000 kr i erstatning. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hei, Jeg ble ranet på grønland for noen månder siden. Ble også slått og sparket under ranet. Anmeldte det dagen etter og har søkt voldsoffererstating. Råd til deg trådstarter for en annen gang, skaff deg hvertfall reiseforsikring. Det koster ikke mye en tusenlapp i året og du har en god enn som dekker deg mot slike ting. Hadde du hatt det, så ville du fått igjen verdien på mobilen din. Tror faktisk du hadde sluppet egenandel også siden det var tyveri/ran. Jeg mener ALLE burde vertfall ha reise og innboforsikring som et absolutt minimum. Anonymous poster hash: 06383...703 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Unngå å sprade rundt med kostbarhetene, så legger heller ikke ranere merke til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå