sveinsel Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Med "dette" mener jeg feilmeldingen jeg får når jeg prøver å boote i Windows på normal måte; "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_". OOps .. Misforståelse: Hva mener du kan være feilen med maskina di? Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 OOps .. Misforståelse: Hva mener du kan være feilen med maskina di? Veldig tom for idéer nå, men i og med at akkurat de samme tingene skjer på begge SSD-diskene når jeg installerer Windows på dem, mistenker jeg at det kan være noe med hovedkortet(?) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Veldig tom for idéer nå, men i og med at akkurat de samme tingene skjer på begge SSD-diskene når jeg installerer Windows på dem, mistenker jeg at det kan være noe med hovedkortet(?) Da er vi tilbake, for du skrev: "Dette har skjedd kanskje et par ganger før på ca. 1-2 år, da har det fungert fint å formatere OS-disken, og reinstallere Windows, så har jeg bare ikke tenkt noe mer på det." Tidligere problem er trolig blitt verre og HK vil ikke mer. Du bør kanskje forsøke en annen Windows installasjon i fall den er herpa. Endret 23. desember 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Har du satt SATA til IDE i Bios? Byttet batteri på hovedkortet? Fjern alle USB sticks og prøv med kun systemdisken koblet til SATA porten som anbefales i manualen. Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Da er vi tilbake, for du skrev: "Dette har skjedd kanskje et par ganger før på ca. 1-2 år, da har det fungert fint å formatere OS-disken, og reinstallere Windows, så har jeg bare ikke tenkt noe mer på det." Tidligere problem er trolig blitt verre og HK vil ikke mer. Du bør kanskje forsøke en annen Windows installasjon i fall den er herpa. Er det Windows installasjonen du mener er herpa? Hvis dette er tilfelle, er det jo veldig rart at jeg klarer å boote helt fint i Windows Boot Manager... Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Har du satt SATA til IDE i Bios? Byttet batteri på hovedkortet? Fjern alle USB sticks og prøv med kun systemdisken koblet til SATA porten som anbefales i manualen. Har prøvd å endre fra AHCI til IDE, ja. Har ikke byttet batteri, for det har jeg ikke. Er vel ikke så vanlig å ha det liggende? Har prøvd med kun OS-disken tilkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå