Gå til innhold

Legge sigaretter med menthol i fryseren?


JVM91

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Etter en tur i sverige og handel av litt tobakk og alkohol, så fant jeg ut at jeg ville prøve disse "nye" sigarettene som har en liten kule med menthol i seg, som du kan klemme åpen for å få menthol smak. Jeg puttet disse i fryseren, da det er noe jeg alltid gjør når jeg kjøper kartonger med røyk.

 

Når jeg la meg igår kveld, kom jeg til å tenke på denne mentholen, blir den ødelagt når den blir fryst? Eller går dette fint, på samme måte som med vanlig sigaretter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg aldri tobakk/sigaretter i fryseren. Dette ødelegger tobakken, papiret og nikotinen.

Legg de heller i kjøleskapet.

 

Når det gjelder mentolkapsulen, så kan den sprekke (se for deg hva som skjer når du fryser ei flaske med væske) og gjøre sigaretten til en urøykbar sigarett.

 

Hm, har aldri hatt problemer med tobakk ellers i fryseren da?

Men det med vesken som fryser og utvider seg var akkurat det jeg også tenkte på, da får jeg flytte den til kjøreskapet. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder mentolkapsulen, så kan den sprekke (se for deg hva som skjer når du fryser ei flaske med væske) og gjøre sigaretten til en urøykbar sigarett.

Sigaretten vil jo ikke blir urøykbar dersom mentolkapselen sprekker. Det er jo nettopp det som skjer nå man klemmer på den vil jeg anta :)

Lenke til kommentar

Sigaretten vil jo ikke blir urøykbar dersom mentolkapselen sprekker. Det er jo nettopp det som skjer nå man klemmer på den vil jeg anta :)

Kapsulen gir mer styrke på mentolsmaken jo mer du ruller på filteret. Når kapsulen sprekker, så frigjøres alt av mentolen samtidig. Og det er ikke en sigarett du vil suge på.
Lenke til kommentar

Må bare spørre, hvor mange kjenner du som ikke sprekker kapsulen med vilje når de først kjøper kapsulsigaretter?

Ingen. Alle som kjøper disse sigarettene kjøper jo av den grunnen. De sprekker kapselen for å få mentholsmaken. Når du da sier at sigarettene blir ubrukelige hvis kapselen sprekker så kræsjer det veldig med hvordan de skal bli brukt.

 

Om du hadde sagt at kapslene sprekker og fryser inni filteret, som resulterer i et tett filter så hadde det vært en annen sak.

Lenke til kommentar

Ingen. Alle som kjøper disse sigarettene kjøper jo av den grunnen. De sprekker kapselen for å få mentholsmaken. Når du da sier at sigarettene blir ubrukelige hvis kapselen sprekker så kræsjer det veldig med hvordan de skal bli brukt.

 

Om du hadde sagt at kapslene sprekker og fryser inni filteret, som resulterer i et tett filter så hadde det vært en annen sak.

Greia er at når du ruller ut væsken fra kula i filteret, så får du ikke all mentolen på en gang. Ruller du en gang, så er det veldig svakt hint av mentol. Ruller du i noen minutter, så kjennes det ut som luftrøret og lungene dine etser bort. All væsken i kula vil havne i filteret når kula sprenger når den tines (igjen, tenk på fryst flaske med væske). Nesepray med mentol blir barnemat i forhold.

Vil vel uansett tro at man ikke røyker en frossen sigarett direkte fra fryseboksen...

Det er faktisk veldig godt på en varm sommerdag.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Greia er at når du ruller ut væsken fra kula i filteret, så får du ikke all mentolen på en gang. Ruller du en gang, så er det veldig svakt hint av mentol. Ruller du i noen minutter, så kjennes det ut som luftrøret og lungene dine etser bort. All væsken i kula vil havne i filteret når kula sprenger når den tines (igjen, tenk på fryst flaske med væske). Nesepray med mentol blir barnemat i forhold.

 

Gå å legg deg.

Menthol kapselen i disse sigarettene er langt ifra så sterk som dere skal ha det til.

Jobber selv i bransjen, og vi fikk utlevert en eske hver av disse kapslene, kan godt brukes som halsdropps.

og ja, hele meningen med disse sigarettene er å sprekke denne kapsulen. Som du over her presterte å si tidligere "Når kapsulen sprekker, så frigjøres alt av mentolen samtidig. Og det er ikke en sigarett du vil suge på. " Dette er vell bare et tegn på at du aldri har prøvd et slikt produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...