Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Snodig "problem": Alle spillene dropper ned til 10-15 fps hvert tredje sekund!

Anbefalte innlegg

.... Men bare hvis jeg nylig har startet\restartet maskinen!

Jeg har sjekket temperatur på CPU, GPU, defragga hardiskene, klargjort mye ledig plass, strømforsyning og rydda registeret.

Likevel hakker det hvert tredje sekund og det er SYKT irriterende! Så etter mye om og men og restarting så var fortsatt problemet der. Så jeg ga på en måte opp og gjorde som vanlig og lot pc'n stå i hvilemodus hver natt.

Til min overraskelse så funka plutselig alle spillene fint sent neste dag etter jeg våkna pcn fra hvilemodusen. Etter en restart så var problemet tilbake igjen, så jeg lot den stå på en dag til, og da var problemet borte igjen.

Så nå har jeg absolutt ingen peil på hva det problemet kommer av! Kan det være pga gammel harddisk eller noe hardware relatert?

Vet at dette ikke er kritisk på noen måte, men jeg er veldig nysgjerrig på hva dette kan være for noe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du logitech tastatur? De føkker til enkelte spill-motorer, men det hovedsaklig etter 10-20min ingame.

Ellers har jeg ikke noen gode ideer.

Ja det har jeg faktisk. Trådløst Logitech tastatur og det er riktig at det hakker etter 10-20 min ingame. Er det mulig å løse problemet uten å skifte tastatur? Har nemlig ikke et ekstra liggende..

Lenke til kommentar

Kopiere disse i to seperate notepad-vinduer, og lagre som .bat, for å automatisk deaktivere/aktivere med en fil.

Deaktiver ekstra-funksjoner:

@echo off

devcon disable HID\VID_046D* &:: Disable all Logitech HID devices.
devcon enable HID_DEVICE_SYSTEM_MOUSE &:: The previous command disables too much and the mouse may stop working, but this line fixes it.

Få tilbake ekstra-funksjoner:

@echo off
devcon enable HID\VID_046D* &:: Enable everything back.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...