Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Alternativ montering av kompaktlysrør

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har i dag skiftet et kompaktlysrør, alla dette:

http://www.elektroimportoren.no/kompaktlysroer-2d-28w-835-hvit-4pin-10000t/3802303/Product.html

Oppdaget når jeg skulle feste det til sokkelen at den ene hempen som holder lysrøret på plass var knekt av. Jeg har derfor brukt dobbeltsidig teip (av robust type) og litt lim for å feste lysrøret. Problemet er jo at lysrøret blir ganske varmt når det står på, jeg er derfor redd for at tapen og limet skal gi etter. Noen som vet om det er fare for det? Lurer også på om dette kan være brannfarlig på noen måte?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bilde av hvordan du har tapet det?

Generelt sett vil jeg fraråde "hjemmemekk" når det kommer til elektrisitet og varme, selv om risikoen for problemer er liten så stiller en ikke sterkt hos forsikringsselskapet om det skulle skje noe. Et annet moment er en dårlige samvittigheten jeg regner med en kommer til å få om en har "fikset litt selv" og det går galt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Henger lysrøret i "tyggis" fortsatt, eller byttet du hele lampa?

Sånne lysrør er ikke akkurat hyllevare til hyggelig pris på matbutikken, og ikke lyser de bedre enn mye annet som er lettere å få tak i og billigere. Jeg ville byttet hele armaturen, særlig når den er skadet, men også pga. at det krever mye og penger å i det hele tatt få tak i røret når det skal byttes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Henger lysrøret i "tyggis" fortsatt, eller byttet du hele lampa?

Sånne lysrør er ikke akkurat hyllevare til hyggelig pris på matbutikken, og ikke lyser de bedre enn mye annet som er lettere å få tak i og billigere. Jeg ville byttet hele armaturen, særlig når den er skadet, men også pga. at det krever mye og penger å i det hele tatt få tak i røret når det skal byttes.

Det henger fortsatt i tyggis å teip, men den ene siden av festet er i stand da. Tyggisen og taipen er der bare for å bedre festet litt. Er enig i bytte av armatur, men er ikke mitt hus. Er min mor som leier, og huseieren er ikke rask med utbedringer. Håpet er at dette skal være en løsning, i hvertfall ut dette lusrørets levetid. Men virker som om at det går bra, har vært i bruk hele tiden siden lille julaften nå og merker ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...