Tandersson Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hei på dere! Kan jo begynne med syk/psykdomshistorien min, om det skulle være til noen hjelp. 34 år gammel mann, Forlovet og en datter! Har vært amfetamin og pillemisbruker i 18 år.(selvmedisinering) Har ni nyktre, flotte men harde mnd bak meg. Utreda for adhd nå i år, og blitt medisinert. Så alt går i rett retning! Nok om det. For 3 uker siden hadde jeg bronkitt; hosta så lungene vrengte seg med max 3 min mellomrom mellom kulene. Dette varte 9 dager. Cosylan osv - Nada help! SÅ, når jeg endelig begynner å bli kvitt den dritten, så oppdager jeg når jeg legger meg i senga og det er helt stille rundt meg - Men inni hodet mitt var det noe helt annet! Vet ikke hvordan jeg kan forklare lyden(e), men det er en konstant høy tone som ligger i grunnen. Over ligger det en vanvittig utpsykende... eehm.. lyd! Typ som når pc'n slår på vifta, bare mer raspete og grøvre! Og konstant! Vet jeg bare har hatt dette i noen uker nå, og at mange her har slitt med det opp mot 40år, men jeg blir sprø! Noen tips og triks? Kan det gå over på magisk vis? Er det i det hele tatt tinnitus?? Går tre netter uten å sove, så sovner jeg av utmattelse natt nr.4. Setter pris på all hjelp! Thomas Andersson Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Såvidt jeg vet så vil alle lyder man psykisk "hører" men som egentlig ikke er til stede bli definert som tinnitus. Hvis du nettopp har hatt en infeksjon i ørene, har drukket mye eller utsatt ørene for høy lyd, så kan det oppstå, og ofte går det gradvis over av seg selv. Jeg har selv litt svak tinnitus når det er helt stille, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Hvis jeg er alene hjemme og bare setter meg ned i sofaen uten at det er noe som helst som lager lyd, så hører jeg en konstant blanding av masse forskjellige toner. Er det derimot bittelitt støy i bakgrunnen, som en vifte som går eller lignende, så merker jeg det ikke i det hele tatt. Jeg føler meg ikke plaget av dette. Av og til skjer det og at jeg kan sitte helt normalt, og plutselig bare "faller" hørselen på det ene øret, før det gradvis kommer tilbake etter et par sekunder, ofte med litt øresus (pipelyd), før hørselen etter maks et par minutter går tilbake til normalt. Jeg burde kanskje ha oppsøkt lege, men kommer aldri så langt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Hvor høyt volum vil du si at den lyden er satt til? Innenfor den meditasjonen jeg trener på, har vi noe vi kaller "sound of silence" (høyfrekvent og vedvarende "pipelyd") - den kan de fleste høre hvis de øver litt på å bli stille nok innvendig. Endret 23. desember 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Tandersson Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Hvor høyt volum vil du si at den lyden er satt til? Innenfor den meditasjonen jeg trener på, har vi noe vi kaller "sound of silence" (høyfrekvent og vedvarende "pipelyd") - den kan de fleste høre hvis de øver litt på å bli stille nok innvendig. Lyden varierer i styrke, men går hardere på når jeg prøver å sove og alt blir stille i heimen. Har aldri hatt dette problemet tidligere. Sover omtrent null, så min bedre halvdel mistenker at jeg har sprukket. Tar heldigvis urinprøver som motbeviser det! Dere får ha en strålende juletid! Thomas Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Denne siden har en test der du lett kan finne ut hvilken frekvens tinnitusen din er på. Hvis det skulle være av interesse. http://tinnitoolusa.com/hearing-test Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Lyden varierer i styrke, men går hardere på når jeg prøver å sove og alt blir stille i heimen. Har aldri hatt dette problemet tidligere. Sover omtrent null, så min bedre halvdel mistenker at jeg har sprukket. Tar heldigvis urinprøver som motbeviser det! Dere får ha en strålende juletid! Thomas Du kan forsøke å konsentrere deg om ditt eget åndedrett, og holde fast ved det fokuset, og etter en viss tid, vil du kanskje oppleve at "ulyden" bare forsvant. Nevner det bare siden jeg holder på med forskjellige meditasjonsøvelser, men er det sånn at den typen "selvmedisinering" ikke er interessant for deg, kan du overse hva jeg har skrevet her. Det krever nemlig litt "jobb", hvis du skal oppnå resultater. Er imponert over at du har slutta med pepper, og håper du og dine kjære får en flott julefeiring sammen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Du kan prøve å ha litt bakgrunnslyd for å sovne, eksempel: http://www.noisli.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå