crossmark Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hei, jeg er hjemme i julen, og irriterer meg over mutter'ns nye tv. Etter mye prøving og feiling finner jeg fortsatt ikke ut av problemet: Den klarer ikke å vise bilder med mer en 50Hz oppdatering når jeg ser på vanlig TV. Jeg har kommet fram til at det kan være dekoderen som er porblemet, og spør dermed dere: Kan en satelittdekoder minke oppdateringsraten på TVn hvis signalet den får inn er for dårlig? Evt. kabler som ikke holder mål, og dermed senker frekvensen? Hun bruker alle kablene som fulgte med, og det går en HDMI kabel fra dekoderen og til TVn. Jeg kan dessverre ikke teste om vi får bedre oppdateringsrate om vi ser på DVD, siden DVD-spilleren ikke har HDMI utgang. TV'n: panasonic tx-p42st60y Dekoder: Canal Digital HD-106-S Beklager om dette er feil plass, men jeg håper noen kan hjelpe meg. Kjedelig å ha en kjempegod TV som ikke yter som den skal. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 I menyen på TV velger du Bilde - Avanserte innstillinger - Intelligent Frame Creation. Jeg tipper du ser en info for frekvensen på inngangsignalet og tror at dette er bildefrekvensen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hei, jeg er hjemme i julen, og irriterer meg over mutter'ns nye tv. Etter mye prøving og feiling finner jeg fortsatt ikke ut av problemet: Den klarer ikke å vise bilder med mer en 50Hz oppdatering når jeg ser på vanlig TV. Som Hårek sier, så er det dekoderens frekvens som vises. Og dekoderen "jobber" på 50Hz som er standaren for TV-sendinger i Europa. Men hva er det egentlig du forventer? Panasonic reklamerer med "2500 Hz Focused Field Drive bildeteknologi" for den TV-en, med det er en markedsførings-"bløff" som ikke har noe med oppdateringsfrekvensen på skjermen slik som på PC-monitorer. Du kan lese litt om det her: http://paytherant.tumblr.com/post/20057368974/panasonic-2012-plasma-2500hz-ffd-explanation-attempt Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Åja, er på Intelligent Frame Creation, men her er det bare valgene "Maksimum - Middels - Minimum - Av"Hovedproblemet jeg har er det at det er lav oppdateringsrate, og det er ettersleng og flimring på bildet når det er bevegelser. Dette er også tilfellet med Netflix-appen (med litt mendre flimring).Men hvis standard europeisk sending er på 50Hz, så er vel ikke problemet der. Takk for svar. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hovedproblemet jeg har er det at det er lav oppdateringsrate, og det er ettersleng og flimring på bildet når det er bevegelser. Ettersleng er vel sjelden noe problem med TV-er... Etterslep og flimring kommer ofte av (for) kraftig komprimering og noen ganger av dårlig kvalitet på opprinnelig produksjon. Er det like ille på alle stasjoner? Ofte er problemet mindre på HD-kanaler. Du kan prøve å se om det blir forskjell hvis du endrer Intelligent Frame Creation fra max til av, eller prøv å sette bildemodus til "Ekte kino-modus". Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Det ser ut som hovedproblemet var vær og dårlige sendinger. Bildet er generelt bra, men tror kanskje det kan bli bedre med annen dekoder. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå