Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Chattetråd for de enslige i julen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, da dette er et godt engasjement så kan jeg vel være første mann til å si det at jeg blir alene i julen i år, hele jul og nyttår that is.

Da man jobber i helsevesnet så får man sjelden fri i disse høytider og siden man er "ung" i øyene på andre ansatte på arbeidsplassen så gjør det vel ikke så mye om man ikke kommer seg helt til nordnorge for å feire julen sammen med familien sin. Det er vel 4. julaften på rad jeg jobber nå så jeg begynner å bli ganske så vant til det. Tidligere år har jeg da jobbet julaften og så reist hjem på 2. juledag og så feiret jul derifra og til nyttår.

I år derimot tok jeg valget om å ikke dra nordover, da vi får vite turnusen sånn ca en mnd før og det å betale seg ut av vakter har jeg faen meg ikke råd til...3000kr for å betale bort vakter osv...går ikke. Så da jeg IGJEN ble satt opp på julaften sa jeg pent "fuck it" og ba om å få jobbe hele satans jula samt nyttår. "Håpet" er det at med mindre det skjer endringer i turnusen vår så har jeg fri jula 2014, 2015, 2016 samt 2017.

Så i år er det bare meg og bikkja igjen og skal på nattevakt i natt og nattevakt i morgen og går på den måten glipp av julefeiringen.

Har ikke orket å ordne meg julemat i år heller, kjøpt inn litt godt pålegg som skinke og roastbiff og skal se om jeg ikke kanskje lager finnbiff på 2. juledag hvor jeg har fri etter nattevaktene. Ellers en det så kommer jeg ikke til å legge noe som helst i jula i år, hverken med å ta frem finstasen eller tilsvarende.

Det er nok værst for kjæresten som er hjemme hos sine foresatte til jul, det at man ikke får feiret jul sammen. Ble ikke julaften på oss i fjor heller noe som kanskje ikke kan kategoriseres som et god start på et forhold men men, ser ut som man holder ut begge to en så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke alene i julen, men blir uten min kjæreste :( Vi har vært sammen i nesten 5 dager nå(ser det kanskje høres ut som om at vi har vært i et forhold i 5 dager, men jeg mente det ikke sånn :p), men jeg kjenner allerede at jeg savner han så mye at jeg ikke klarer å glede meg over jula. Hele 2 uker uten han nesten.. Hvordan skal jeg overleve?

Hmmf.. Blir kanskje til at jeg tar meg en tur nedover til han 1 eller 2 nyttårsdag, for jeg kommer ikke til å overleve flere dager enn det uten han. Høres jo ut som om at jeg er helt avhengig av fyren, men kjenner at jeg virkelig savner å være sammen med han fordi det er så koselig der i forhold til å være hos min mor som er stressa og sur og samboeren hennes som hater jula av en grunn jeg ikke vet. Er allerede lei. Så tror nok jeg kommer til å sitte litt her inne og skravle i stedet :)

Endret av stevia
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke alene i julen, men blir uten min kjæreste :( Vi har vært sammen i nesten 5 dager nå, men jeg kjenner allerede at jeg savner han så mye at jeg ikke klarer å glede meg over jula. Hele 2 uker uten han nesten.. Hvordan skal jeg overleve?

Hmmf.. Blir kanskje til at jeg tar meg en tur nedover til han 1 eller 2 juledag, for jeg kommer ikke til å overleve flere dager enn det uten han. Høres jo ut som om at jeg er helt avhengig av fyren, men kjenner at jeg virkelig savner å være sammen med han fordi det er så koselig der i forhold til å være hos min mor som er stressa og sur og samboeren hennes som hater jula av en grunn jeg ikke vet. Er allerede lei. Så tror nok jeg kommer til å sitte litt her inne og skravle i stedet :)

Er ikke bare bare å være et sted hvor julen er stress og folk er stress. Kan være greit å veksle på plassene man er og være innom begge leirene når man er to om det, særlig når familie kan gå på nervene.

Var en halvtime/time med snø her i natt og da må jeg salig innrømme det at julestemningen kom seg litt på vei, bare litt.

Smelter vel bort med +7 og regn vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Er ikke bare bare å være et sted hvor julen er stress og folk er stress. Kan være greit å veksle på plassene man er og være innom begge leirene når man er to om det, særlig når familie kan gå på nervene.

Var en halvtime/time med snø her i natt og da må jeg salig innrømme det at julestemningen kom seg litt på vei, bare litt.

Smelter vel bort med +7 og regn vil jeg tippe.

Sant. Ikke noe snø her :/

Lenke til kommentar

Jeg er også alene denne julen. Jeg har feiiret mange juler vekke fra familien, men da har jeg som regel vert i godt selskap på jobb. Det er jeg ikke i år, skal sitte aleine i en leilighet som er snudd på hodet de to siste månedene!

Er det forresten noen som kan å lage juleribbe? :p må ha noe julemat i kveld hvertfal!

Lenke til kommentar

Tilbringer julen med samboeren, uten julepynt og bare et par pakker til hver av oss som deles ut. Ingen av oss er noen store julemennesker, så da blir det bare litt ekstra kos uten å gjöre for mye ut av det :)

Jeg kan stå til rådighet via PM dersom noen trenger en å prate med som har litt livserfaring (ikke noen bestefar akkurat, men en voksen fyr). Kan ikke love svar på minuttet, men sjekker innom i blandt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...