knert Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 installerte flashfxp på maskina, og slettet det igjen etter at jeg hentet noen filer.. men nå har det dukket opp en søt liten fil på skrivebordet mitt, putty.exe :-? når jeg nå starter denne filen kommer det opp et vindu med innstillinger for et program jeg tror er flashfxp. denne filen plager livskiten av meg. er det trygt og slette den? tilhører denne filen flashfxp? eller kommer den fra et annet sted? den burde jo blitt fjernet når flashfxp ble avinstallert... Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 installerte flashfxp på maskina, og slettet det igjen etter at jeg hentet noen filer.. men nå har det dukket opp en søt liten fil på skrivebordet mitt, putty.exe :-? når jeg nå starter denne filen kommer det opp et vindu med innstillinger for et program jeg tror er flashfxp. denne filen plager livskiten av meg. er det trygt og slette den? tilhører denne filen flashfxp? eller kommer den fra et annet sted? den burde jo blitt fjernet når flashfxp ble avinstallert... Maskina di vil eksplodere om du sletter denne fila! Putty.exe er kanskje en ssh/telnet klient? Står det noe om SSH når du starter det opp? I tilfelle er det null problem å slette denne.. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 PuTTY er et terminal-emuleringsprogram for å logge på maskiner, routere eller andre enheter som bruker Telnet, Rlogin eller SSH. Det har så vidt jeg vet ingenting med FlashFXP å gjøre. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 neida, det er standalone - ingen installerte filer, eller tilknytning til andre programmen. Men det er kjekt som ****** til å "hacke" mail Bruker det til alle telnet forbindelser Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 ja, men er det ikke rart da at fila bare har lagt seg inn på skrivebordet hans da? hvis han ikke har gjort noe annet som gjorde at det kom dit. putty, skal no ikke komme på maskina bare fordi man installere FlashXP Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Mener å ha lest noe om at FlashXp er basert på de samme biblotekene (libraries) som Putty. Så regner med at putty.exe er blir "bundlet" sammen med flashxp. Så ingenting å være urolig for egentlig, putty er et bra program. Men du bør kanskje sjekke at den versjonen du har fått kom fra en kilde du kan stole på ikke themostevilscammonthenet.ru eller noe sånt. Er jo en del duster der ute som driver med å distribuere freeware/software og sammtidig legger ved alt mulig drit. Så gjennomfør Virussøk, med oppdatert AV for å være sikker på at du ikke har fått noe drit. Spybot er jo også ganske bra for å være sikker på at du ikke har fått noen trojaner eller keyloggere. Lenke til kommentar
knert Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 jeg tok sjansen på og fjerne fila. har ikke skjedd noe enda, maskina har ikke klaget! takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
robstr Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 det er ingen fare med å avinstallere putty( blir vell mere slette ) fila er jo bare på 300 og nokka kb men spørsmålet er vell om hvordan i svarte ******** den kom ditt? Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 jeg tok sjansen på og fjerne fila. har ikke skjedd noe enda, maskina har ikke klaget! takk for hjelpen uansett! Du er jammen modig. Veit om flere som har "mista" hele hardisker etter at de har sletta putty, dvs alt på diskene har blitt sletta, eneste måten å få bort putty helt på er å lavformatere alle diskane, siden putty skriver sitt bitmønster i boot sektoren og hver gang du starter pc'en kopierer den seg til den lille plassen som alltid er igjen på hver disk. Som du ser er ikke putty noe stort program, men ikke la deg lure, det kommer potensielt til å lage stor skade. Den 22. hver mnd kjører den opp en connection til www.xXx.org og uploader passord og annet nyttig den finner. Så derfor om noen har putty installert brenn maskina, sleng en sekk ved oppå og håp at den er død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå