Hayabuuza Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hei! Jeg bytta 7950 kortet som jeg hadde med en kar på finn som hadde et 770. Men når jeg plugga det inn i pcen, vil den ikke boote! Jeg får opp en feilmelding på skjermen når gpuen er plugget til skjermen, "B2" og "99". Noen som vet åssen jeg får fikset dette? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Avvinnstallerte du det gamle kortet eller bare nappet du det ut og satte inn det nye? Man bør strengt tatt avvinnstallere driverne til det gamle kortet før man bytter for å unngå problemer. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Brukte en gpu driver sweeper, så skal ha fjernet alle driverene. Men det skal vel uansett ikke ha noe å si når jeg ikke engang kommer til bios? Endret 23. desember 2013 av Hayabuuza Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Brukte onboard gpu, da startet den helt fint, prøvde å sweepe driverene på nytt, men fortsatt "B2" Edit: Kan det være nødvendig å oppdatere biosen til hovedkortet? Siden jeg ikke kommer inn i bios i det hele tatt, kan det være fordi kortet er en nyere generasjon? Og hvis jeg må oppdatere bios, er ikke det litt risikabelt hvis jeg aldri har gjort det før? Endret 23. desember 2013 av Hayabuuza Lenke til kommentar
svartnissen Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det ser ut som det er noe bios relatert ut i fra de trådene jeg har lest. Oppdatere bios skal gå greit det, bare ikke slå av datamaskinen mens du oppdaterer. Hvis du har MSI Z77A-GD55, så kan du bruke verktøyene som oppdaterer bios av seg selv. http://www.msi.com/product/mb/Z77A-GD55.html#/?div=Utility&os=Win7 64 (NB: windows 7 64 bit, du velger bare ditt OS) Bare bruk Live update 5 til oppdatering. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Har sett mange har bricka hovedkortet med Live Update 5, jeg har ikke råd til å ødelegge hverken hovedkort eller gpu, så er jævlig skeptisk til å update bios :S Hva er sjangsen for at noe går galt? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Noen som har svar? Begynner å bli desperat her Lenke til kommentar
svartnissen Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Jeg oppdaterer uten problemer, du skal få det fint til også. http://www.techrepublic.com/blog/10-things/10-common-mistakes-you-should-avoid-when-flashing-your-bios/ Hvis du ser her blant annet flere av punktene som ikke gjelder for du trenger for det meste og next, next bare og vente. Men du kan jo avvente og spørre noen du kjenner o.l. Det er flere som sier å flashe bios ved å lage oppstarts medium (disk,usb) er sikrere og det stemmer trolig. (I stedet for å bruke Live update 5). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Load Bios Defaults, evt reset CMOS hvis Defaults ikke hjelper. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 24. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2013 No luck Skal prøve å få bytta tilbake, se om han er interessert i det. Eller så må jeg nok bite i det sure eplet Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Okei, jeg har bestemt meg for å flashe biosen i kveld. Hvis jeg er uheldig og bricker hovedkortet, går det på garantien? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Jeg fikk det til å funke! Takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå