Hoppsann Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) hei, har kjøpt en Corsair H60 og lurer på hvordan jeg skal skifte kjølepastaen eller "Thermal Paste" på CPU, siden kjøleren kommer med kjølepasten på fra før. Har sett noen bare gni det av med Q-tips og litt dopapir og andre bruke noen nylon kluter og "rubbing alcohol. Hvordan får jeg kjøpt dette og hvor? Takk for svar Endret 22. desember 2013 av Kaptein-Snorkel Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Hvorfor i all verden fjerne den pastaen fabrikken har satt på?? Det er bare å sette kjøleren beint nedpå. Fabrikken garanterer selv for den kjølingen CPU (eller hva) skal ha. Mors neglelakkfjerner.... God Jul!! Endret 23. desember 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Hvorfor i all verden fjerne den pastaen fabrikken har satt på?? Det er bare å sette kjøleren beint nedpå. Fabrikken garanterer selv for den kjølingen CPU (eller hva) skal ha. Mors neglelakkfjerner.... God Jul!! Ikke det jeg mente! Skal fjerne kjølepastaen fra cpu siden jeg bytter fra stock kjøler!, Er vel litt trøtt, men neglelakk fjerner er tingen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Elektronikkrens, blå isopropanol og kondensfjerner er gjengangere for å rense kjølepasta. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Neglelakkfjerner og bomullspad gjorde en knalljobb for meg. Trenger ikke løpe ut og kjøpe noe annet hvis man har det liggende i huset. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Elektronikkrens, blå isopropanol og kondensfjerner er gjengangere for å rense kjølepasta. Hehe. Du snakker om sprit, vet du at formelen for etanol er C2H5OH og oppnås ved gjæring av druesukker. Da ville også Whiskey-flaska til far kunne lånes litt. Jeg fortrekker neglelakkfjerneren, for der den er finnes alt du har bruk for til gnikkingen. Den skader ikke mor sine negler, og da tåler nok keramikkoverflaten på CPU den også. Flere som er trøtte nå. God Jul! BW: Kondensfjerner er unødvendig, for mye sprit er tilsatt bensinen. Endret 23. desember 2013 av sveinsel 1 Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Hehe. Du snakker om sprit, vet du at formelen for etanol er C2H5OH og oppnås ved gjæring av druesukker. Da ville også Whiskey-flaska til far kunne lånes litt. Jeg fortrekker neglelakkfjerneren, for der den er finnes alt du har bruk for til gnikkingen. Den skader ikke mor sine negler, og da tåler nok keramikkoverflaten på CPU den også. Flere som er trøtte nå. God Jul! BW: Kondensfjerner er unødvendig, for mye sprit er tilsatt bensinen. Toppers, da blir det negelakkfjerneren ! God Jul Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Fordelen med løsninger som kun inneholder isopropanol og vann, er at de tørker uten å etterlate seg noe. Neglelakkfjerner inneholder gjerne litt ekstra dilldall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå