Gå til innhold

Router som har wifi som ikke funker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med at wifi i min Zyxel P2812 hopper ut. Lan ledningene fungerer helt fint men wifi hopper ofte ut. Jeg har ikke ringt telenor om dette men håper å kunne løse det selv. Alle svar godtas

Jeg vil også nevne at telenor montøren plaserte routeren min inne i sikringsskapet. Noe som gjør at vær gang jeg skal bruke wifi så funker det ikke nær det er lukket, vi må dermed ha det åpent. Ikke at det er et problem men bare noe jeg ville si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når wifi slås av, så er det som regel varmgang som er problemet.

Dette skjer f.eks om man streamer video og kjøleløsningen ikke er god nok.

Pass også på at routermodemet ikke står for varmt og at det får tilgang til luft.

Du kan enten klage til Telenor og få nytt routermodem, eller skaffe deg en egen trådløsrouter med bedre dekning og stabilitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hva mener du med at WiFi hopper ut? Slås WiFi av på routeren, eller er det en, flere eller alle dingser som mister forbindelsen?

Et par tips:

- Sjekk at router har siste firmware (3.10 BL12), oppgrader hvis nødvendig

- Ta en ful reset av router, sett opp på nytt (husk påloggingsinfo for PPPoE dersom du benytter dette)

- Sjekk at kanalvalg ikke står til Auto. Kjør inSSIDer og finn ut hvor du har ledige kanaler

- Noen dingser fungerer ikke på kanal 12 og 13 (siden andre områder kun bruker 1-11)

Dersom dette ikke hjelper, kontakt Telenor og få en ny. I så fall anbefales at du legger på noen 100-lapper og får den nye modellen: http://www.telenor.no/privat/bredband/modem.jsp?icid=p-130219_bredband_modemside

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...