Or|0N Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har sett meg ut et par kabinetter som jeg vurderer å kjøpe, håper noen kan gi meg gode svar som hjelper meg å velge.. Compucase CI6A21B Lian Li PC61USB God luftstrøm har jo en del å si, så jeg lurer litt på hvilke av disse som gjør det best på det feltet.. Hvordan er stock-viftene til Lian Li-kabinettet? Compucase sitt kabinett er jo nesten 3x så billig, så det virker jo tiltalende.. men Lian Li har fordeler som vekta og hovedkortskuff.. jepp, tal fritt kjære frender! Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Lepont har jo også et godt alternativ.. detta har jeg sikla på lenge, men det er jo dyrt. Jeg har egentlig finni ut sjøl at det eneste compucase mangler er hovedkortskuff.. (aluminium er faktisk ikke så viktig) jeg skal ha ei rimelig feit kjøleribbe på cpu'n min (slk900 eller mcx462+), og denne bør jo taes av når man skal frakte pc'n. Er dette lettere med hk-skuff, eller må jeg skru av hele kortet uansett? Altså er spørsmålene: 1.Vil jeg savne hk-skuff, eller er det bare nice-to-have? 2.Hvilket kabinett vinner på lufting? (her er det snakk om maks støynivå rundt 26db eller no..) Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 har lianli pc61usb selv og må si meg godt fornøyd med det. Viftene bråker for mye for min smak på fulle 12 volt så jeg fiksa den i bakkant til 7 og de 2 foran nede på laveste stille med knappen der. Den i taket satte jeg også ned til 7 volt, men testa litt uten og den ga bare 1 grad kaldere kabinett så gadd ikke å ha den i og tok den ut. Dette kan komme av at jeg har en enermax strømforsyning med 2 vifter i der den ene tar mye av varmen i kabinettet. Det som er litt dumt med lianli kabinettene er at viftegrillene er litt tette så har du vifter som går raskt og pusher mye lift vil det bli noe vindsus, men det er ikke noe problem å ta bort dette bak i hvert fall. Jeg prioriterte stille vifter fremfor få støyende så hadde på det meste: de to 80mm fremme på laveste stille, 1 120mm stående inne og blåsende bakover også denne på lav hastighet, 1 80mm for å kjøle ned det modifiserte ati 8500 kortet og en 80mm bak (original på 7 volt). I tillegg den på prosessoren og de 2 i strømforsyningen. Høres voldsomt ut, men bråkte veldig lite. Kabinettet ble ikke kjølig, men heller ikke fryktelig varmt og det som hadde det best var nok harddiskene (genialt oppsett for disse i lianli). Har nå gått over til vannkjøling og siden mesteparten av varmen i kabinettet tas ut gjennom radiatoren i toppen har jeg kun de to viftene i front av kabinettvifter. Resten har jeg tatt bort, utenom den som blåser på northbridgen. Mest for å få kosli temp på den at jeg har den viften stående. For å gi deg et innblikk i hvor mye plass osv. det er så her har du bilde av systemet mitt nå: http://www.aaseboe.com/Bilder/data/hele.jpg og http://www.aaseboe.com/Bilder/data/bak.jpg på nederste bildet ser du vhordan viftegrillen til kabinettet ser ut. (rett under siden av strømforsyningen) Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 har lianli pc61usb selv og må si meg godt fornøyd med det. Viftene bråker for mye for min smak på fulle 12 volt så jeg fiksa den i bakkant til 7 og de 2 foran nede på laveste stille med knappen der. hva slags vifter er det? Merke og modellnummer. så kan jeg sjekke specs på dem, lydnivå og luftflyt. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 har ingen av disse viftene liggende her på hybelen lenger så kan ikke si så mye, men for mine ører vil jeg tro at viftene bråkte omtrent like mye som en vanlig prosessorkjølr. en rundt 30db+ er fortsatt 2 stk i front da, men orker ikke å begynne å demontere halve kabinettet for å se hvilke merker de har. Er ikke papst kvalitet over de i hvert fall. se på microplex sine sider så kanskje du er heldig og finner bilder av viftene der. Med alle viftene igang var støyen for mye for min del og jeg kvitta meg med den ganske raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå