Gjest Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Hei! Jeg har hatt et uhell med min en måned gamle LG G2, og trenger litt hjelp. Etter å ha mistet den i bakken fikk skjermen en diagonal sprekk, og nå fungerer den kun så vidt. Skjermen responderer kun nedenfor sprekken, og kun i 5 % av tilfellene jeg trykker. Jeg har en tilsvarende sprekk i min forrige telefon, og så å si alle mobiler jeg vet om fungerer selv om skjermen har sprekker. Spørsmålet er derfor: Tror dere at skjermen ikke fungerer bare på grunn av sprekken, eller kan det være andre ting som har gått galt i det den gikk i bakken? Det skal nevnes at da jeg ristet på den, hørte jeg at en bitteliten bit var løs inni mobilen. Det hadde vært nyttig å høre synspunkter, for jeg vil helst unngå å betale for å reparere skjermen, hvis det viser seg at det er andre komponenter i telefonen som gjør at skjermen ikke responderer. Verdt å nevne at jeg har fått tatt kopi av alt innhold i mobilen, og alt fungerer som det skal (også kameraet), så det er kun skjermen som ikke fungerer/responderer. Spørsmålet er bare hvorfor den ikke fungerer. På forhånd, tusen takk for alle svar! /Morten Endret 22. desember 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Er nok nærmest garantert at det er pga sprekken at touchskjermen ikke fungerer. Tar imot telefoner daglig med skader. Er veldig varierende. Noen ganger kan du ha hele glasset knust i tusenvis av sprekker, selvom selve touch-delen fungerer like bra. Andre ganger kan en liten sprekk ødlegge hele touchpanelet, slik det sannsynligvis har i ditt tilfelle. Du kan sende inn telefonen til Deltaservice så få et prisoverslag på reperasjon. (Koster rundt 3-400kr om du takker nei til reperasjonen, eller gratis om de får beholde den). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå