Hazelhart Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg spiller Pokémon HG/SS/Platinum, og vil bytte Pokémon med spillere fra andre land, men kundeservice på Nintendos hjemmeside fortalte meg at jeg må bruke en ruter med WEP, og problemet med dette er at jeg deler internett med andre, og de vil ikke gjøre om på hele nettverket. Jeg vet at WEP er risikofylt, men jeg trenger bare noen minutter, men det er altfor mye styr å endre på hele nettverket og alle PC-er for bare noen minutter. Er det mulig å endre kun min egen PC til WEP, og bruke den som hotspot for DS-konsollen min? Er det noen smutthull jeg kan utnytte? Eller må jeg kjøpe en ny ruter? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du kan jo bruke mobilen din? Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Du kan jo bruke mobilen din? Hvordan da mener du? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hvis du har en smarttelefon, så kan du bruke den som hotspot. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Hvis du har en smarttelefon, så kan du bruke den som hotspot. Det har jeg. Hvordan kobler jeg DS Lite / 3DS-konsollen til smarttelefonen? Og hvordan er dette annerledes enn å bruke PC? DS-spill krever WEP eller ingen sikkerhet, så med mindre smarttelefonen, som vil være koblet til WPA2 ruter, gjør om "spillereglene" her på et eller annet vis, så kommer jeg ingen vei. Spillet søker automatisk etter en forbindelse. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det har jeg. Hvordan kobler jeg DS Lite / 3DS-konsollen til smarttelefonen? Og hvordan er dette annerledes enn å bruke PC? DS-spill krever WEP eller ingen sikkerhet, så med mindre smarttelefonen, som vil være koblet til WPA2 ruter, gjør om "spillereglene" her på et eller annet vis, så kommer jeg ingen vei. Spillet søker automatisk etter en forbindelse. Vel, du bruker jo 3g eller 4g fra telefonen, og setter opp sikkerheten på telefonen som du vil. Du kobler ikke telefonen til en annen ruter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Få tak i et billig akksesspunkt (ikke router!) og plugg det inn i routeren. Sett det opp med WEP og spill i vei. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Vel, du bruker jo 3g eller 4g fra telefonen, og setter opp sikkerheten på telefonen som du vil. Du kobler ikke telefonen til en annen ruter. Nå har ikke jeg mobildata. REDIGERT: Jeg har 150 MB, men bruker bare Wi-Fi om det er noe, så kan svært lite om dette. Jeg bruker ikke MB bare ved å ha Mobil-data slått på, ikke sant? Hvis jeg bruker smarttelefonen som hotspot for Nintendo DS, og overfører Pokémon til en annen spiller fra et annet land, kommer dette til å overstige 150 MB? Endret 23. desember 2013 av Hazelhart Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 Få tak i et billig akksesspunkt (ikke router!) og plugg det inn i routeren. Sett det opp med WEP og spill i vei. Hva er et aksesspunkt? Altså, hva slags type fysisk apparat er det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det er i prinsippet bare en trådløs switch. En slags overgang fra kabel til trådløst kan du si. Bare et eksempel. Det finnes sikkert billigere. Evt. finner du nok brukte også. http://www.komplett.no/tp-link-tl-wa701nd-11n-wireless-ap/617292 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Nå har ikke jeg mobildata. REDIGERT: Jeg har 150 MB, men bruker bare Wi-Fi om det er noe, så kan svært lite om dette. Jeg bruker ikke MB bare ved å ha Mobil-data slått på, ikke sant? Hvis jeg bruker smarttelefonen som hotspot for Nintendo DS, og overfører Pokémon til en annen spiller fra et annet land, kommer dette til å overstige 150 MB? Du bruker svært lite på det. Det er snakk om et par MB, vil jeg tro. Hvis det er så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå