Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som kan anbefale en bra VPN ? betaler gjerne litt for det

Anbefalte innlegg

Dersom all trafikk opp til VPN er krytpert så sitter de med ingen informasjon. Alt som går igjennom min ISP og opp til Astrill er kryptert..ja?

Greit nok at informasjonen UT fra VPNen er ikke kryptert, men for at Simonsen skal se dette må de vel overvåke min VPN tjeneste? Og får å finne ut hvem som eier den trafikken må de forhøre seg med Astrill. Og Astrill har jo ganske mange kunder, og fører ikke logg. Så hvordan skal Simonsen skille ut hvem er Nordmenn for å kunne gå til dommeren og få tillatelse?

For meg virker det hele er så "rotete" som om de forsøker å ta vannprøver fra havet for å spore ned hva du har skylt ut fra dassen.

Jo Simonsen vet nøyaktig hvilke IP adresser som har lastet ned de ulike torrent filene de overvåker. Så de vet da nøyaktig hva som har blitt nedlaste, på hvilken dag og klokkeslett, fra hvilken IP.

MEN Simonsen kan ikke vite at det er f.eks jeg som har lastet ned dette, siden min IP er skjult bak IPen til Astrill.

Og jeg prøver jo å si at Simonsen neppe vil få utlevert noe som helst fra VPN selskaper som ikke driver i Norge, MEN at VPN selskapet kan velge å bruke bevisene fra Simonsen til å stenge ned kontoen din.

For Simonsen vil kunne bevise at den aktuelle Astrill IPen faktisk lastet ned den aktuelle serien/filmen/musikken siden trafikken ikke er kryptert TIL VPN serveren, kun FRA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PIA har ikkje noen form for logger, ikkje noe som helst what so ever.

Så hvordan kan dem gi vekk noe info, når dem ikkje har noen.

Det har skjedd at VPN-tilbydere påstår at de ikke logger, men at det viser seg at de allikevel gjør det. Dette kan være både være med vilje, eller grunnet inkompetanse. Merk at jeg ikke påstår at PIA logger, men det er greit å ha i bakhodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har skjedd at VPN-tilbydere påstår at de ikke logger, men at det viser seg at de allikevel gjør det. Dette kan være både være med vilje, eller grunnet inkompetanse. Merk at jeg ikke påstår at PIA logger, men det er greit å ha i bakhodet.

Har skjedd ja men det burde jo være ønskelig for en VPN tilbyder å ikke logge så tror ikke noen ville ha gjort det med vilje. Er vel derfor for eks PIA er registrert i USA for å slippe krav om dette. Bruker man serverne de tilbyr utenfor USA som for eks Sverige så er man vel trygg på alle måter da ikke myndighetene der da kan kreve å hente ut noe informasjon.

Vet ikke med andre leverandører men PIA benytter seg ihvertfall i tillegg av shared IP, slik at hundre eller tusenvis av brukere har samme IP adresse noe som jo gjør det umulig å knytte en brukers trafikk opp mot en ekstern IP.

Konklusjonen av dette er vel at man får hva man betaler for, nemlig å bli anonym på nettet uten mulighet for å spores.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...