Mrwax95 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hei! Pcen min var helt fin i forrigårs, skrudde den helt av og resite på jobb. Men når jeg kom hjem i dag så er det null tegn til liv. Ikke lyser pæra på hovedkortet heller.... Hvordan vet jeg om eventuelt det er strømforsyningen eller hovedkortet som har ryket? :/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har du andre psuer du kan prøve? En venn eller nabo. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du kan ta hotwire PSUen, og se om den starter Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har du strøm i stikkontakten??? 2 Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Har du strøm i stikkontakten??? haha, klart det tok en binders mellom grønn og svart kontakt og da starta Strømforsyningen..... så det er vell hovedkortet? Du kan ta hotwire PSUen, og se om den starter tok en binders mellom grønn og svart kontakt og da starta Strømforsyningen..... så det er vell hovedkortet? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Okay litt lenger frem så, har du prøvd å resette cmos. Har selv problemer med å starte en pc om jeg skruer den av. PS: Ikke glem å ta ut stikk kontakten før du clear cmos. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Okay litt lenger frem så, har du prøvd å resette cmos. Har selv problemer med å starte en pc om jeg skruer den av. PS: Ikke glem å ta ut stikk kontakten før du clear cmos. pæra lyser jo ikke engag? Men da jeg tok bindes mellom grønn og svart kontakt på den som gir strøm fra strømfosyninga til hovedkortet så startet den... http://www.youtube.com/watch?v=bdP_qAp3dt4 Okay litt lenger frem så, har du prøvd å resette cmos. Har selv problemer med å starte en pc om jeg skruer den av. PS: Ikke glem å ta ut stikk kontakten før du clear cmos. har jo skrudd pcen av og på i 5 år.. så den bare slutta å virke over natta Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Ja det kan skje, vi/jeg prøver bare å hjelpe det med å finne problemet. Det trenger ikke være hovedkortet som er synderen på ditt problem, det kan være ram , psu, viften på cpu osv. Endret 22. desember 2013 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Ja det kan skje, vi/jeg prøver bare å hjelpe det med å finne problemet. Det trenger ikke være hovedkortet som er synderen på ditt problem, det kan være ram , psu, viften på cpu osv. Men dersom det hadde vert RAM CPU osv så hadde vell pæra på hovedkortet lyst? eller? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Nei jeg sier ikke at det ikke er hovedkortet. Husk at led pærer kan og ta kveld. Testet det jeg foreslo? Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Nei jeg sier ikke at det ikke er hovedkortet. Husk at led pærer kan og ta kveld. Testet det jeg foreslo? Har drratt ut alt ogputtet inn igjen ja ? still nothin ;( Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har drratt ut alt ogputtet inn igjen ja ? still nothin ;( Har du clear cmos også? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Skjønner ikke helt den led lampa. Men noen hovedkort starter ikke hvis CPU-vifta tar kvelden (sikrer CPU-kjøling). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Poenget var min venn den kan og slutte å virke, så ikke stol 100% på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå