Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DØD PC ! :(

Anbefalte innlegg

Hei!

Pcen min var helt fin i forrigårs, skrudde den helt av og resite på jobb. Men når jeg kom hjem i dag så er det null tegn til liv. Ikke lyser pæra på hovedkortet heller....

Hvordan vet jeg om eventuelt det er strømforsyningen eller hovedkortet som har ryket? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du strøm i stikkontakten???

haha, klart det :p tok en binders mellom grønn og svart kontakt og da starta Strømforsyningen..... så det er vell hovedkortet?

Du kan ta hotwire PSUen, og se om den starter ;)

tok en binders mellom grønn og svart kontakt og da starta Strømforsyningen..... så det er vell hovedkortet?

Lenke til kommentar

Okay litt lenger frem så, har du prøvd å resette cmos. Har selv problemer med å starte en pc om jeg skruer den av.

PS: Ikke glem å ta ut stikk kontakten før du clear cmos.

pæra lyser jo ikke engag? Men da jeg tok bindes mellom grønn og svart kontakt på den som gir strøm fra strømfosyninga til hovedkortet så startet den... http://www.youtube.com/watch?v=bdP_qAp3dt4

Okay litt lenger frem så, har du prøvd å resette cmos. Har selv problemer med å starte en pc om jeg skruer den av.

PS: Ikke glem å ta ut stikk kontakten før du clear cmos.

har jo skrudd pcen av og på i 5 år.. så den bare slutta å virke over natta

Lenke til kommentar

Ja det kan skje, vi/jeg prøver bare å hjelpe det med å finne problemet. Det trenger ikke være hovedkortet som er synderen på ditt problem, det kan være ram , psu, viften på cpu osv.

Men dersom det hadde vert RAM CPU osv så hadde vell pæra på hovedkortet lyst? eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...