Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg klare å feire jul med stefar som kastet meg ut?

Anbefalte innlegg

Jeg ble "kastet ut"(jeg ønsket selv og komme vekk også)hjemmefra for et halvt år siden. Grunnen til dette er et konflikt fylt forhold til stefaren min. Han har siden mamma ble sammen med han for 10 år siden og vi flyttet sammen, kjeftet og kalt meg ting, truet, klepet og slått meg. Og jo eldre jeg har blitt (er nå 18) har dette bare blitt verre og endte med en skikkelig krangel der det ble utvekslet noen slag. Mamma ville ikke skille seg å det endte med at jeg måtte ut av huset.

Siden den episoden har jeg ikke hilst eller sett på han om jeg har møtt han kjørende i bil eller på byen. Og nå skal jeg feire julaften med han.... Har veldig lite lyst! har nesten lyst til å droppe det! For jeg vet hvor jævlig og og dårlig stemning det kommer til å bli.

Noen som har vært i samme situasjon noen gang og kan komme med noen tips om hvordan jeg kan komme meg gjennom det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er helt sikker på at det blir dårlig stemning i huset, så er jeg ikke i tvil om at jeg hadde holdt meg unna.

Det er mye greiere å feire med en god venn (eller alene!) fremfor det å sitte i et hus hvor folk hakker på hverandre.

Om du så aldri har laget mat så kan du fint stelle i stand en god middag til deg selv og få det ganske trivelig.

Om du tørr så finnes alltid http://www.vg.no/spesial/2013/julesentralen/

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Høres ut som du kan droppe dette med god samvittighet, jeg vil nesten si du bør. Hvis moren din har lyst til å feire jul med deg, vet hun hva hun må gjøre. Kan godt være hun har lyst til å skilles, men det der hørtes ikke ut som en fyr det er lett å bli kvitt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...