wanted56 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hei jeg fikk et brev fra kontoret for voldsoffererstatning, regressrkav i det gir de meg et forhånsvarsel om regresskrav i sak om erstating fra staten for personskade.De søker regress hos meg for 57 267-, det er et beløp jeg ikke tjener iløpet av et helt år, jeg er student, bor hjemme og jobber deltid. 2 ganger i uken. Denne saken er ifra mars 2012, og jeg hadde lagt dette bak meg, men plutselig så dukket det et brev i posten. Det jeg lurer på, vil en klage med begrunnelse med at jeg ikke er økonomisk sterk nok til å betale et slikt beløp hjelpe eller ikke? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Muligens. Statens regresskrav kan " helt eller delvis ettergis dersom utvist skyld, skadevolderens økonomi eller forholdene ellers tilsier det.", men jeg vil tro terskelen er ganske høy. Din økonomi er et moment, men dersom du er student vil du jo få bedre økonomi etter hvert. Og det vil være en helhetsvurdering. Dersom dette var grov uoppfordret vold hjelper nok ikke dårlig økonomi stort, men om det var et barslagsmål hvor du var mer uheldig og også offeret var voldelig er muligens saken annerledes. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Tipper det fungerer som med alt annet. Du får utsettelse/gunstig nedbetaling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Dobbelpost Endret 3. januar 2014 av Herr Brun Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Stakkars deg, har du fått ett regresskrav på nakken etter å ha grisebanket en tilfeldig idiot som helt sikkert fortjente bank i taxikøen du da? Føler veldig med deg...... 3 Lenke til kommentar
wanted56 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Er det noe vits å høre med en Advokat om hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar