Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router til radiolink

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt radiolink men fant plutselig ut at man måtte kjøpe router ved siden av. Nå lurer jeg på hva slags router jeg skal kjøpe.

Den skal som nevnt over brukes til radiolink og jeg vil gjerne at det skal kunne kobles 4 pcèr på. Kan også gjerne ha printserver om det er mulig.

Takker for alle forslag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noe erfaring med dette altså?

Jeg kan ikke si at jeg finner noe på komplett osv heller.

Tror ikke det er såå vanlig...

Kommer helt ann på hvilken løsning levrandøren din har. Hvem leverer radiolink til deg?

Om de leverer en enhet med ethernet interface (TP tilkobling) så kan du bruke en hvilken som helst bredbåndsrouter. Om de leverer et kort som skal monteres inn i maskinen er det værre, da må du enten kjøpe en ethernet converter eller dele internett i pc`en med kortet. Men dette komer som jeg sa ann på hvilken utstyr levrandøren kjører på.

Lenke til kommentar

Det er TP tilkobling ja. Vet ikke helt hvordan utstyr de bruker, men ettersom jeg forstod kunne jeg ikke bruke den samme routeren jeg brukte til adsl før.

De kunne også levere med en router, men den skulle de ha 1000 kr for, så jeg tenkte det var verdt å skjekke litt rundt før jeg bestilte den.

Kanskje det finnes noen bedre alternativer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...