skelld Skrevet 22. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2013 Hei dere Siste gang jeg skrudde i en pc så var det for å oppgradere fra 4 til 8 Mb ram så man kan si det er lenge siden:) Nå har det seg sånn at jeg skal bygge en kraftig desktop utpå nyåret en gang og jeg har en del spørsmål. Er det veldig stor forskjell på produsentene av de forskjellige kortene? Har veldig lyst å smelle inn en gtx780 eventuelt gtx780ti. Hvor stor betydning er det på de forskjellige produsentene (evga, zotac, osv.) Er dette noe jeg burde tenke på ved valg av sk? Som sagt er det lenge siden jeg holdt på med innmaten i en PC, så beklager hvis spørsmålene kan virke litt dumme:) Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 22. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2013 Det går mest på at forskjellige leverandører leverer kort med ulik kjøleløsning med arkitekturen på kortene i dnne omgang er lik, 780ti er feks et overclocket 780 De andre produsentene leverer ofte gjerne også med høyere clocks - så det å kjøpe 780ti blir mest for å skryte hvis du er ute etter god ytelse for pengene så er det lurere å gå for et 780 classified enn et 780ti gir litt mindre ytelse men det er ca en tusenlapp forskjell. Lenke til kommentar
skelld Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Så om jeg kjøper en gainward gtx780 eller en evga gtx780 så er det i all hovedsak forskjell på kjølingen om jeg forsto det riktig og er det da noen jeg absolutt burde styre unna? Jeg betaler gjerne mer for et stille så mulig oppsett da dette er veldig viktig for meg. Endret 22. desember 2013 av skelld Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2013 Asus Direct CU2 for stille og EVGA Classified for overklokking alt det andre er for looks og sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå