Torstein Norum Bugge Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Og du trodde sykkelen din var miljøvennlig? Møt Air Purifier Bike, kongen av miljøvennlige fremkomstmidler.Sykkelen for den miljøbevisste Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Spørsmålet er vel hvem som er målgruppen. Jeg ville ikke syklet rundt på en sånn. En annen ting er jo; hvor mye hjelper det egentlig? og kompanserer det for strømforbruket når den står stille? 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Eg trudde først at batteriet vart lada opp når du tråkker, men det var visst feil. Det hadde vore ei betre løysing mtp. miljøet. Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Gir sikkert mening om du sykler i sterkt forurensede bymiljøer, men da burde den hatt et slags munnstykke og slik at brukeren kun pustet den renselse luften... 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Batteriet må lades. Og strømmen i Bankok må antagelig produseres i et kullfyrt kraftverk. Dette gir antagelig mer forurensing enn det denne sykkelen klarer å rense. Så en sykkel som klarer seg helt uten ekstra energi utenom muskelkraft vil antagelig være laaangt mer miljøvennlig enn denne. Volvo prøvde med en lignende logikk for noen år siden. Med katalysator var deres påstand at eksosen var renere enn vanlig byluft. Så de hevdet at bylufta ble renere dess mer man kjørte Volvo i byene. Selvsagt var konklusjonen deres helt uholdbar i virkeligheten, så annonsene ble forbudt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Batteriet kan jo lades når man bremser. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Eg trudde først at batteriet vart lada opp når du tråkker, men det var visst feil. Det hadde vore ei betre løysing mtp. miljøet. Men svært tungt for syklisten. På de fleste Vitensentrene i Norge kan man selv få tråkke nok strøm for å få en lyspære til å lyse. De fleste klarer det såvidt, men gir opp etter få sekunder. Batteriet kan jo lades når man bremser. Litt. Men man vinner mindre energi ved bremsing enn man bruker for å oppnå fart. Det er nemlig alltid litt tap i alle energiomforminger. Dette er grunnen til at evighetsmaskiner er umulige. Lenke til kommentar
Ham&Cheese Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Er ikke dette ment for at syklisten skal få puste i ren luft? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Litt. Men man vinner mindre energi ved bremsing enn man bruker for å oppnå fart. Det er nemlig alltid litt tap i alle energiomforminger. Dette er grunnen til at evighetsmaskiner er umulige.Det var ikke snakk om å lade batteriet for å oppnå fart, men å lage strøm til å drive luftrensemaskinen. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Men svært tungt for syklisten. På de fleste Vitensentrene i Norge kan man selv få tråkke nok strøm for å få en lyspære til å lyse. De fleste klarer det såvidt, men gir opp etter få sekunder. Du tuller nå? Du vet man hadde lykt på tråsykler før i tida, før batteri-lyktene kom? Jeg brukte det selv en gang i tida. Joda, noe tyngre var det, men jeg stoppa ikke etter få sekunder. Jeg skjønner hva du egentlig vil fram til, men en noe bedre sammenligning må du nesten grave fram 1 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Men svært tungt for syklisten. På de fleste Vitensentrene i Norge kan man selv få tråkke nok strøm for å få en lyspære til å lyse. De fleste klarer det såvidt, men gir opp etter få sekunder. Du tuller nå? Du vet man hadde lykt på tråsykler før i tida, før batteri-lyktene kom? Jeg brukte det selv en gang i tida.Joda, noe tyngre var det, men jeg stoppa ikke etter få sekunder. Jeg skjønner hva du egentlig vil fram til, men en noe bedre sammenligning må du nesten grave fram Kanskje lyspæren på VilVite-senteret er en annen enn de som stod på syklene våre. Var ikke snakk om 60W lyspærer det vi skrudde inn så vidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Kanskje lyspæren på VilVite-senteret er en annen enn de som stod på syklene våre. Var ikke snakk om 60W lyspærer det vi skrudde inn så vidt jeg kan huske. Neida, men man klarer jo å utvikle noen hundre watt med en sykkel ganske greit vel? Ihvertfall i tidsspekteret "noen sekunder". 60 watt tror jeg de fleste klarer å opprettholde ganske lenge. AtW Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det var ikke snakk om å lade batteriet for å oppnå fart, men å lage strøm til å drive luftrensemaskinen. Og hva får deg til å tro at en luftrenser er lettdrevet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg