Gå til innhold

Kamptråd: Hull - Manchester United, boxing day 13:45

Pernicious Weed

Anbefalte innlegg

834.pngVS735.png

Premier League

KC Stadium, Hull

26. desember, 13:45

TV2 Sport Premium 1 / Sky Sports 1

Boxing day innledes mellom nyopprykkede Hull og Manchester United. Det er første gang disse lagene møtes denne sesongen, og første møte siden Hull rykket ned i etter 2009/10-sesongen. Lagene har møttes på det øverste nivået kun fire ganger, og alle fire gangene de to sesongene Hull sist var oppe i Premier League. Alle fire kampene endte med United-seier.

Hull har åpnet sesongen overraskende godt, og laget til tidligere United-kaptein, Steve Bruce, ligger sålangt på en 12. plass, kun åtte poeng bak United etter nesten halvspilt sesong. De står derimot med fire strake ligakamper uten seier, siden 3-1-seieren mot Liverpool, men har er også ubeseiret de siste tre.

Hjemme har Hull denne sesongen vært sterke, og har kun tapt én gang på åtte kamper, og har tatt mer poeng på eget gress enn United. United på sin side har tatt like mange poeng borte som hjemme. United står med to strake ligaseire og fire totalt, om vi tar med seierne i Champions League og Ligacupen.

Hull står oppført med fire skader inn til denne kampen, hvorav to er tidligere United-unggutter, Robbie Brady og John Dudgeon. I tillegg til er Sone Aluko og Stephen Quinn ute med skade.

Hos Manchester United er det også noen skadeproblemer. Fjorårets toppscorer, Robin Van Persie er ute med skade en stund til, samme gjelder Nani. Nemanja Vidic og Mauroane Fellaini er sannsynligvis ikke med til denne kampen, mens Michael Carrick forventes å være tilbake, men spørsmålet er om David Moyes vil gamble med å bruke han fra start allerede i denne kampen. Phil Jones og Tom Cleverley har fungert bra på midtbanen de siste kampene, så med mindre de er slitne etter et tett program er det mulig å forvente at de vil starte ilag også mot Hull. Danny Welbeck hinket av banen mot West Ham lørdag, men hvor alvorlig dette er, er heller usikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stå opp Red Army! Hva håper dere å se som lagoppstillingen i dag?

Min:

De Gea

Rafael - Smalling - Evans - Evra

Valencia - Cleverley* - Jones - Young

Rooney

Welbeck

*pga. ingen andre valg -

Carrick come back son! Kanskje på benken i dag? :D

COME ON YOU DEVILS!

Lenke til kommentar

Så lenge Cleverley spelar som han har gjort dei par siste kampane, så ser eg ingen grunn til at han ikkje skal få sjansen også mot Hull. Det er berre å sjå statistikken hans frå til dømes dei to siste PL-kampane, der han tydeligvis ser ut til å vere mykje tryggare med ballen, samt at han gjer meir offensive ting med den enn han kanskje har hatt for vane når han ikkje har vore heilt i slag.

Så lenge verken Carrick eller Van Persie er hundre prosent, så håpar eg begge får ta det heilt med ro, slik at ingen av dei dreg på seg nye skader.

Får eg velje så stiller United med eit lag som liknar temmeleg mykje på det som spelte mot West Ham, men eg ser ikkje vekk ifrå at det vil verte gjort nokre endringar. Dersom Welbeck er skikkeleg klar igjen, så håpar eg han igjen får sjansen frå start.

Edit, og der kom laget ja:
CONFIRMED #MUFC TEAM to face Hull City: De Gea, Rafael, Smalling, Evans, Evra, Valencia, Cleverley, Fletcher, Young, Rooney, Welbeck.

#MUFC substitutes: Lindegaard, Vidic, Carrick, Fabio, Kagawa, Januzaj, Hernandez.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...