Gå til innhold

Frames dropped - er Raid problemet?

Anbefalte innlegg

DV og PC specifikasjoner

Program: Adobe premiere 6.5

CPU: 2.6 ghz, intel,

RAM: 512 x 2 twinmos

HD: 2 x 80 gb (7200, 8 mb),

HK: Asus P4C800

grafikk: sapphire ati 9600 pro

RAID 0 (striped)

DV cam: SONY DCR-TRV25E

Problem: frames dropped når jeg skal capture dv

Jeg har nylig kjøpt ny pc, og håpet alt lå duket og klart for videoredigering. Spec. på pc skulle tilsi at dette gikk bra, men nei.... Får masse frames dropped.

spørsmål:

Bør jeg kutte ut RAID?

Mister jeg mye ytelse generelt sett, bortsett fra at evnt videoredigering ville funke fordi jeg la video på egen hd?

Finnes det andre løsninger en å kutte ut raid? (shadow i bios?...? leste det her...)

kan problemet ligge i fw kortet på hovedkortet?

Jeg får heller ikke installert pinnacle studio 7.0 på pc`en.. får feilmelding i explorer ved oppstart ("send rapport...? etc...) Har det m/ winXP å gjøre?

Anbefalinger til redigeringsprogram?

håper noen kan hjelpe... takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svar på mailen legger jeg ut her så andre kan se den og kanskje komme med noe tips.

Hei. Har ikke fått tid til så mye videoredigering i det siste. Har slitt noe forferdelig med dette og andre problemer.

Jeg har hatt et creativ SB audigy firewire kort. Som jeg har byttet en gang uten hell. Kjøpt med ADS pyro kort nå. Men har ikke fått prøvd dette noe særlig. Fikk nemlig noe dropped frame her også. Har prøvd mange forskjellige drivere osv og mange av forumer i flere land.

Skal prøve i nærmeste fremtid og da kjøre defragg på diskene mine først.

Hva ligger hastigheten på dine disker på om du har prøvd å kjøre Sisoft sandra eller test i nero, studio8 eller lignende.

Shadows i bios gjorde mest underverker, men er ikke sikker på om det er helt godt enda?

Håper du sender en mail om du finner ut mer.

Arve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...