Pubé Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Lest litt på nettet, bland annet her, skulle flydd fra Andenes Lufthavn til Oslo Lufthavn klokka 19:30 i dag, men det hele ble innstilt (ikke helt sikker på når det går enda), og fått beskjed om å møte opp på flyplassen igjen 23:30 for videre informasjon. Regner med at det blir utsatt med til sammen mer enn 5 timer. Så hva kan jeg kreve?Kan jeg bare sende inn et skjema og skrive at jeg vil ha 250 EUR kun pga. forsinkelsen?Takker på forhånd. EDIT: Teknisk feil med noen lys som skal være grunnen til forsinkelsen, om det har noe å si. (Flyet kan visstnok ikke brukes til denne turen.) Tidligste avgang er 01:00, som resulterer i en minimum 5.5 timers forsinkelse. Endret 22. desember 2013 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Vet ikke, men rettighetene finner du her; http://www.dinepenger.no/bruke/dette-kan-du-kreve-naar-juleflyet-somler/22678106 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Så vidt jeg kan se har du ingen rettigheter hvis forsinkelsen skyldes en teknisk feil som flyselskapet ikke kan lastes for. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Så vidt jeg kan se har du ingen rettigheter hvis forsinkelsen skyldes en teknisk feil som flyselskapet ikke kan lastes for. Nei, det kreves en ekstraordinær hendelse for at selskapet skal fritas for erstatning. At de kke kan lastes holder ikke. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du kan jo prøve, men Norwegian er jo ikke akkurat kjent for å være ryddig i slike saker... Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Usikker på hvilken skjema jeg skal bruke til å søke.Har noen under både forsinkelser og kanselleringer: http://norwegian-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/529http://norwegian-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/535 Noen som veit? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Dersom flyet faktisk går, så må det vel vere snakk om forsinkelse, ikkje kansellering? http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/flyrettigheter http://m.db.no/2013/07/04/tema/reise/erstatning/forsinkelse/kansellering/27983704/?www=1 Sånn eg les teksten så har du krav på erstatning. Storleiken avheng av lengda på turen. No kan det framleis bli kansellert, så eg ville avventa litt og lese litt om det først. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 23. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Har flydd , så ingenting har blitt kansellert. Har forøvrig sendt inn søknad nå. Endret 23. desember 2013 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå