Onkel Kompost Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hei. En kamerat av meg har en maskin som han vurderer å oppgradere. Dette er en Pentium 4 sak med 1 gig RD-RAM. Så mitt spørsmål er ganske enkelt, finner man fremdeles hovedkort som tar RD-RAM? For det er jo såvidt jeg forstår en eminent form for Ram og det er jo greit å spare litt kroner her og der. Tingen er nemlig at hovedkortet han har (kjøpte seg en ferdig sak på Dell) støtter bare PC400 og det er litt vanskelig å få fatt i så mye kraftigere prosessorer enn den han har i PC400 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ja. Sjekk f.eks. demovarer hos komplett.no. Der kan du få kjøpt ett i850E basert hovedkort til en billig penge. Disse hovedkortene støtter 533MHz FSB P4 prossesorer, samt HT. Så han kan f.eks. sette inn en 3.06GHz på det hovedkortet, og fortsatt beholde RDRAM'en. Tror ikke det eksisterer noe RDRAM hovedkort som støtter 800MHz FSB P4 dog. Ikke offisielt iallfall. Lenke til kommentar
JudgeHawk Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 sjekk også her: http://www.tech-forums.net/computer/topic/4462.html Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Dersom du greier det så er ASUS P4T-E beregnet for RD-RAM. Dette er et ekstremt stabilt og bra HK. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Takk for alle svar, det blir satt pris på. Bare fortsett å gi innspill, dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå