foenix Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Jeg fikk en regning fra Telinet på ca kr. 3000.- for 2 mnd forbruk. På samme tid i fjor ble regningen kr. 1135.- fra Tussa energi. Jeg har omtrent det samme forbruket av strøm nå som dengang. Har strømprisene steget så enormt, eller blir jeg flådd av en useriøs leverandør. Jeg byttet til denne leverandøren fordi jeg så en artikkel der de hadde blitt kåret til landets rimeligste flere år på rad, men nå begynner jeg virkelig å lure.. Hva mener dere? Endret 21. desember 2013 av dagfinn99 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hadde jo vært interessant å fått opplyst forbruket ditt på de to regningene også og ikke bare beløpet. Umulig å svare noe særlig på det du lurer på uten å vite det. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Ca 2000 kwh for disse to månedene. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Kan det være at du nå får både nettleie og strøm på samme faktura, er jo slik at endel nett og strømleverandører samarbeider. Da skal du lett se på fakturaen en del nettleie og en del strøm Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Telinet er kjeltringer. De kalkulerer et fiktivt strømforbruk som er langt høyere enn det reelle, derfor forhåndsbetaler folk mye mer en det de burde. Det har vært haugevis med artikler om kjeltringstrekene deres, men de blir druknet av fiktive artikler om hvor "billig" dette strømselskapet er. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Du burde velge leverandør der du kun etterbetaler. A- konto er aldri en god løsning, og derfor du får høye strømregninger. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg vurderer å gå over til Tussa Tindekraft igjen som jeg hadde før. De har 5 ulike alternativer til avtale. Er der noen av disse jeg bør unngå for ikke å gå i samme fella. https://www.tussa.no/privat/straum Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 De er dyre, sjekk ut: http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/ og Huk av for eterskuddsbetaling og markedskraft/ spot. De tre billigste leverandørene har ikke påslag på spotprisen. Har selv Gudbrandsdal energi kvitfjell social. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 De er dyre, sjekk ut: http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/ og Huk av for eterskuddsbetaling og markedskraft/ spot. De tre billigste leverandørene har ikke påslag på spotprisen. Har selv Gudbrandsdal energi kvitfjell social. Jeg fant at markedskraft/spot kostet 54,74 øre/kwh. Det virker litt mye i forhold til prisene på siden som jeg refererte til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå