Gå til innhold

Ny pumpe og vanntank til min waterchill

Anbefalte innlegg

Hei,

kan noen hjelpe meg med å sette opp ei liste over hva jeg trenger for å koble til ei eiheim vifte og en vanntank til resten av waterchillsettet mitt? Pumpa sluttet å virke samt at "kontrollenheten" ikke gir strøm til vifta lenger...

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

kan noen hjelpe meg med å sette opp ei liste over hva jeg trenger for å koble til ei eiheim vifte og en vanntank til resten av waterchillsettet mitt? Pumpa sluttet å virke samt at "kontrollenheten" ikke gir strøm til vifta lenger...

Takk!

Tenkt på at dette kanskje har en sammenheng? At pumpen ikke starter fordi kontroll-enheten ikke gir strøm? Bare en tanke :)

Lenke til kommentar
Takk!

Skal vi se....

1. Eheim pumpe

2. Waterchill cpublokk

3. Waterchill radiator

4. Aquatube vanntank http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC34202 (dersom du ikke har noen andre forslag)

5. Tilbake til eheim pumpe.

Ser det greit ut?

Eheim (3/8") ---> Overgang 3/8" til 1/4" ----> WaterChill cpu blokk ----> WaterChill Radiator ---> Overgang 1/4" til 3/8" ----> Aquatube vanntank ----> Eheim pumpe igjen

1: det kan hende det er litt vanskellig og få Waterchill slangene på Waterchill radiatoren (som du sikkert merket når du satt slangene på), men det går bare du varmer slangene litt opp med hårtørker eller noe sånt. da blir de litt lettere og jobbe med.

2: er ikke hundre prosent sikker på det med tanken. har ikke vert borti den før. men det står at den leveres med 10mm nipler, og det skal være samme størrelse som det er på Eheim pumpen din.

3: husk og kjøpe slanger klemmer. kjøp flere enn du trenger.

merk: du trenger klemmer på begge sidene av overgangene (3/8" og Waterchill slangene som er 10mm hele slangen), og på Eheim pumpen (2stk.), og på WaterChill radiatoren (2stk.), og på tanken (2stk.).

Lenke til kommentar
Det er greit, du var til stor hjelp. Tror jeg har funnet ut av det nå.. men jeg trenger slanger, nippler og overganger.. Dette selger de vel på "rørleggersjapper"?

det kan godt hende. med det er ikke sikkert at de selger samme type. men det er ikke jeg sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...