Skrueduck Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Er et sjeldent syn i disse dager. Er alle på gamlehjem? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Tja, jeg ser nå stadig vekk gamle menn på moped eller scooter. Det spørs nok også litt hvor du bor. Det er ikke så vanlig med scooter på bygda, hvor man må kjøre 20-30 kilometer for å komme til nærmeste butikk. Da er det bedre med bil. Lenke til kommentar
Skrueduck Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Ser aldri de her til tross for en by. Så aggressive mange sjåfører er blitt er det ikke trygt å ligge i veikanten på en moped. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Nå er det en stund siden jeg bodde på bygda, men det var en god del gubber som fartet rundt på Svithun -og Tempo-mopeder den gangen. Når man ble enkemann var det like greit å konvertere til to hjul, da sparte man penger til arvingene og slapp å få førerkortet inndratt når kjøreferdighetene begynte å skrante. Enkefruene, derimot, beholdt som regel bilen. Jeg kan ikke huske at noen gamle damer kjørte moped. Ferden gikk under alle slags forhold. Hvis de ble så gamle og skrale at de ikke turte moped lenger, var det gjerne gressklippertraktor som var greia. Er vel egentlig ikke helt lov å bruke sånt til persontransport, men lensmannen så gjennom fingrene med det. En gang husker jeg en av gamlingene hadde gått til innkjøp av en nymoderne scooter. Det ble ramaskrik. Endret 21. desember 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Skrueduck Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Interessant innlegg. Takk! Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Spekulerer... hva er definisjonen på "gammel" i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Såpass gammel at det er ordentlig flaut å ikke ha sertifikatet og/eller bil. Så jeg vil si 25, kanskje. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Trådstarter lurte på hva som skjedde med alle mopedene. http://www.tu.no/samferdsel/2014/02/17/seks-av-syv-som-mistet-livet-pa-elsykkel-var-over-80-ar Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Såpass gammel at det er ordentlig flaut å ikke ha sertifikatet og/eller bil. Så jeg vil si 25, kanskje. Å farsken... ..ikke at jeg synes det er flaut å hverken ha bil eller sertifikat for sådan fartøy, men da faller jeg under definisjonen "gammel mann på moped". 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) 29år og digger min 84model Suzuki FZ. Kruzer rundt til folk om det er pent vær Må skaffe meg ei blomsterpotte å feste på i sommer! Endret 21. februar 2014 av MrLuni Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 '07 Mistral 50 her, finfin sak å kjøre til og fra jobb med. Fin om sommeren, knall om vinteren. Stor Biltema ATV-boks bak, muffer på styret, balaklava under hjelmen og en grom Blåkläder high-visibility varme-kjeledress. Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Mann 23 år. Kjører en 50cc scooter og trives godt med det. Absolutt herlig å kjøre om sommeren Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Mann 23 år. Kjører en 50cc scooter og trives godt med det. Absolutt herlig å kjøre om sommeren 2 år til gubbestatus pr Sinnsyk asylaspirants definisjon. Du kan få forskuddsinvitasjon til den gryende GpMoTMD-klubben. Altså, "Gubbe på Moped og Trives Med Det-klubben" Men det krever seffe at du ikke har sertifikat for bil da, seffe. Jau! Endret 21. februar 2014 av hekatombe Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Stefaren min kjører motorsykkel. Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Harley Davidson 50cc .. fytte, DET hørtes ballhardt ut. Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg tenkte mer på en typisk Harley som 40-50 åringer vanligvis bruker som kompensasjon for noe. :-P Men for all del, tøff den der :-) Endret 22. februar 2014 av hekatombe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå