Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Dette blir selvsagt en høyst subjektiv diskusjon, men Isco spilte i Malaga mot dårligere motstand enn United møter hver uke nå. Neymar spilte i Santos i brasiliansk liga, som er milevis unna PL, og han er etter mitt syn ganske overvurdert. Götze er god, men han er ikke Januzaj-god. Spillerne som blir nevnt er dessuten 2-3 år eldre enn Januzaj, og jeg ville ikke byttet Januzaj mot noen av de i dag. Man må huske på at Januzaj har vært blant de bedre på banen for United i kanskje 80% av kampene han har spilt. Det er ikke mange 18-åringer som kan skilte med en så god statistikk. Argumentet om at han bare har en halv sesong bak seg bortfaller i mine øyne, da han allerede har vist at han har alt som kreves på dette nivået inne. Han kan bare bli bedre enn det han har vært til nå.

Jeg sliter med å komme på et større talent i hele verden.

Da tror jeg du enten ikke ser på mye annet enn PL, eller du rett og slett har united brillene på. For all del han er unik, men han har ikke nådd det punktet der han er det største talentet i verden. Langt unna.

Mulig. Men vanskelig å sammenligne så vidt forskjellige posisjoner. Selv liker jeg angrepsspillere bedre, og da er det vanskelig å gi tittelen til en stopper. Hehe.

Stopperne får aldri skryten de fortjener.. trist egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bare ikke helt at det ikke er nøyaktig det samme både Messi og Ronaldo gjør?

Kanskje dumt å dra inn Ronaldo, men Messi prøver så godt han kan og holde seg på bena. Selvfølgelig faller han, som alle andre, for fristelsen etter et billig frispark, men når du blir sparket etter så mye så ville nesten det vært unaturlig om han ikke overspilte ved en anledning. Uansett Messi prøver å unngå slike taklinger (eller som det har blitt galt her inne: hoppe unna) på en annen måte enn å kaste seg og be etter frispark.

Lenke til kommentar

Kanskje dumt å dra inn Ronaldo, men Messi prøver så godt han kan og holde seg på bena. Selvfølgelig faller han, som alle andre, for fristelsen etter et billig frispark, men når du blir sparket etter så mye så ville nesten det vært unaturlig om han ikke overspilte ved en anledning. Uansett Messi prøver å unngå slike taklinger (eller som det har blitt galt her inne: hoppe unna) på en annen måte enn å kaste seg og be etter frispark.

Denne biten gjelder altså ikke for Januzaj, som tross alt er den spilleren i ligaen som blir taklet flest ganger pr. kamp?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Kudos til David Moyes for å gi han sjansen også.

This. Har vært kritisk til store deler av jobben Moyes har gjort så langt, men akkurat i dette tilfellet må all honnør gå til sjefen. Det inntrykket jeg fikk fra Everton-fansen i sommer var at Moyes satset på erfaring og ikke turte å gi ungguttene sjansen. Tror derfor det ikke var mange som hadde forestilt seg at Adnan kom til å spille så mye og gjøre det så godt allerede i sin første sesong. Fortell meg gjerne om andre 18-åringer som er så viktige for sitt lag at de blir spart i Capital One Cup.

Virker også som at Adnan har gitt Young et kraftig spark i ræva. Young har vært imponerende de siste to kampene, men avventer flere gode prestasjoner fra sistnevnte før jeg spretter den champagnen. Uansett er det deilig å være i den posisjonen at man er fornøyd samme hvem av dem som starter på venstrekanten i romjula.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjelder det for han, men nå blir ikke Januzaj sparket etter like mye som Messi blir, heller Ronaldo. Det forsøket på å "hoppe unna"

som Januzaj prøvde på var bare utrolig dårlig utført i tillegg. Han kunne fint klart å holde seg på beina der.

Han forventet et spark. Kommer sparket har han ikke sjangs å holde seg på bena, og han blir sparket ned for Collins er allerede lurt i pølsebua. Når Collins for en gangs skyld ikke sparker, så ser det jo selvfølgelig dumt ut. Så sånn situasjonen ble kunne han jo selvfølgelig holdt seg å bare lekt seg forbi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han forventet et spark. Kommer sparket har han ikke sjangs å holde seg på bena, og han blir sparket ned for Collins er allerede lurt i pølsebua. Når Collins for en gangs skyld ikke sparker, så ser det jo selvfølgelig dumt ut. Så sånn situasjonen ble kunne han jo selvfølgelig holdt seg å bare lekt seg forbi.

Kunne han "hoppet unna" uten å kaste seg? Det er der forskjellen ligger (mener jeg og noen med meg).
Lenke til kommentar

Jeg husker hvor god Götze var når han var 18. Han var på høyde med Adnan, minst. Spillere som fortsatt kan spille U21-fotball er i mine øyne talenter. Jeg er enig at Adnan er den beste 18-åringen i verden akkurat nå, men han har en jobb å gjøre om han skal opp på nivået til Götze, Neymar og Isco. Jeg vet ikke om han kommer så langt på tre år. Jeg håper selvfølgelig at han klarer det og enda mer til. Ingenting ville gledet meg mer enn å ha et nytt talent i Ronaldo-klassen på laget.

Lenke til kommentar

Januzaj er den spilleren som blir ulovlig stoppet av motspillere flest ganger per kamp i Premier League. Fact.

Gammelt nytt..

Visste du at Adnan er spilleren som blir felt flest ganger pr. kamp i PL? 3,4 frispark får han i snitt. Nestemann på lista er Barkley med 2,9. Vitner det om en spiller som ikke tåler å bli taklet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...