Gå til innhold

Anbefalte innlegg

England sikler etter Adnan, mens Sterling ikke engang er med i VM-diskusjonen. Middelmådigheter som Milner og Townsend står foran i køen.

Hvorfor er han ikke med i VM-diskusjonen? Hodgson har kalt han opp flere ganger. Blir faktisk overrasket om han ikke blir med til VM, da han har vært bedre enn de fleste engelskmenn i år (+ Hodgson ser ut til å favorisere Liverpoolspillere). Men ja, ler litt av at noen kopierte posten min inn her. Jeg postet den i vår tråd bare for å vise at Sterling har vært decent, ikke for å starte noen Sterling/Januzaj diskusjon. Alle kan se at Januzaj er et større talent.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deler av videoen faktisk. Men Moyes kan ikke gjøre så mye med at Welbeck spilte PISSdårlig da….. helt forbanna utrolig hvor dårlig han var. Får mareritt av å tenke på det faktisk.

Hmm, han er jo mye bedre en eks Sturridge (ref de fleste United fans her inne). Rart at han gjør det så dårlig.

Januzaj er bedre en Sterling, Mata bedre en Coutinho, Van Persie bedre en Suarez (ref denne tråden tidligere).

Spiller for spiller er United maaaaange hakk over Pool. Hvor er det ting går galt?

Jeg har vanskelig for å se at Sterling er et talent i samme klasse som Januzaj, og jeg har vært en tilhenger av Sterling lenge, og mener han spiller godt. Det er likevel en grunn til at mange her inne, og ellers, mener at Januzaj er det største talentet klubben har hatt siden Ronaldo løp opp og ned kanten.

Det snakkes mye om talentet til Januzaj. Det er ingen tvil om at dette er stort.

Men å si at en spiller har et stor talent er å si at spilleren kan bli god _en gang i fremtiden_. I denne diskusjonen snakker vi om hvordan spilleren er idag. Og _idag_ setter jeg et likhetstegn mellom Sterling og Januzaj. Hvis det skal bikke en vei er det mot Sterling.

Lenke til kommentar

Talent er noe man bruker om unge spillere uansett hvor gode de er nå, er ikke så vanskelig. Januzaj er en bedre spiller enn Sterling, og man skal ha rimelig sterke briller for å mene noe annet. Blir litt som Arsenal-leiren som mener at Gnabry er bedre for øyeblikket. Heldigvis er det reflekterte supportere i de leirene også som kommer inn å retter opp inntrykket i ny og ne.

Lenke til kommentar

Talent er noe man bruker om unge spillere uansett hvor gode de er nå, er ikke så vanskelig

Har noen sagt det er vanskelig?

Januzaj er en bedre spiller enn Sterling, og man skal ha rimelig sterke briller for å mene noe annet. Blir litt som Arsenal-leiren som mener at Gnabry er bedre for øyeblikket. Heldigvis er det reflekterte supportere i de leirene også som kommer inn å retter opp inntrykket i ny og ne.

Slik Sterling har spilt den siste tiden vil jeg (og flere med meg) mene han er like god (og har faktisk vært litt bedre) for øyeblikket. Og det er vel hvordan spillerne er idag vi diskuterer, er det ikke?

At andre supportere mener noe annet skal de absolutt få lov til. Så stor forskjell er det faktisk ikke.

Rette opp inntrykket liksom...

Lenke til kommentar

Per dags dato er Sterling bedre en Januzai, men han har også fått spilt mer og over lengre tid.

Nå vet jeg ikke hvordan utviklingen til Sterling blir fremover, men per dags dato ser det ut som Januzai har større potensiale.

Vi får signere han før han blir ødelagt i United :p

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Per dags dato er Januzaj bedre enn Sterling. Januzaj har vært blant de tre beste på banen i nesten hver eneste kamp han har spilt, til tross for at lagkameratene virker å ha glemt alt de noensinne har lært om fotball. Sterling har et lag rundt seg som kan bidra til å løfte han. For Januzaj er det motsatt.

Alle kan se at Januzaj er en bedre og mer talentfull spiller. Januzaj er den beste 18-åringen jeg har sett de siste 15 årene, med unntak av Wayne "Man Child" Rooney og muligens Cristiano Ronaldo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Talent er noe man bruker om unge spillere uansett hvor gode de er nå, er ikke så vanskelig

Har noen sagt det er vanskelig?

*

*

Virket som du syns det var litt _vanskelig_ mtp på bruk av _dette_ i det innlegget ditt. At Januzaj har et ufattelig stort talent betyr ikke at han allerede ikke holder et høyt nivå. Et nivå som forøvrig er høyere enn det Sterling har. At Sterling har vært bedre enn Januzaj i noen enkeltkamper betyr lite.

Lenke til kommentar

At Januzaj har et ufattelig stort talent betyr ikke at han allerede ikke holder et høyt nivå. Et nivå som forøvrig er høyere enn det Sterling har. At Sterling har vært bedre enn Januzaj i noen enkeltkamper betyr lite.

Da kan vi vel bare være enige om å være uenige, eller hva?

Lenke til kommentar

Som nøytral påpeker jeg gjerne igjen at Januzaj er bedre enn Sterling.

Dette er akkurat som den klassiske Scholes vs. Gerrard-sammenlikningen. Det er INGEN I VERDEN utenom LFC-fans som mener Gerrard var bedre enn Scholes, og det er INGEN som er så totalt blottet for fotballinnsikt (utenom LFC-fans) som i det hele tatt klarer å se at Sterling er bedre enn Januzaj. Januzaj har vært Uniteds beste spiller i år. Punktum. Ville gått inn på hvilken som helst 11er i hele ligaen, det kan overhodet ikke sies om Sterling. Sterling har bra fart, det er det. Helt OK pasningsfot, ikke spesielt bra skudd, helt average PL-teknikk, lett som en fjær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Januzaj hadde ikke gått inn på alle start 11ern i ligaen, så så :p

Det som egentlig imponerer mest med Januzaj er måten han har spilt på et lag i motgang, tipper Sterling hadde vært relativt usynlig om det var han som hadde spilt på United det siste halve året.

Lenke til kommentar

De av fansen vå som hevder Sterling er bedre enn Januzaj er av den typen som kun ser på sitt eget lag, og liker å hevde at sine spillere er bedre bare for å kverulere. Innerst inne vet de at de egentlig ikke har peiling. Sånne folk finner man i alle leire. Husker flere Utd-fans her inne argumenterte for at Cleverley var et større talent enn Wilshire.

Ang. Scholes og Gerrard - har truffet/sett mange nøytrale som syns Gerrard var bedre. Scholes var et geni, men Gerrard var "a force of nature" som var god på alt - og folk som argumenterer for Gerrard vil nok poengtere med at han hadde en vinnervilje som langt overgikk Scholes sin. Gerrard var helt klart en mer primitiv spiller, men jeg er 100% sikker på at Scholes aldri hadde ført Liverpool til samme høyder som Gerrard gjorde nesten på egenhånd. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at Scholes var bedre, men avstanden er langt fra så stor som enkelte Utd-fans hevder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Januzaj hadde ikke gått inn på alle start 11ern i ligaen, så så :p

Det som egentlig imponerer mest med Januzaj er måten han har spilt på et lag i motgang, tipper Sterling hadde vært relativt usynlig om det var han som hadde spilt på United det siste halve året.

Hvilken 11er går han ikke inn på? Willian foran Januzaj? Podolski/Cazorla/Gnabry foran Januzaj? Eneste 11eren jeg ser som utfordrende for Januzaj er City sin 11er, men selv der kan kampforløp med Januzaj foran f.eks Jesus Navas være realistisk.

Når dette er sagt; jeg er ikke blind på United-spillere, jeg synes Sturridge er 100x bedre enn Welbeck, jeg har aldri hatt troa på Cleverley og har aldri ratet han for å være noe mer enn en helt OK mid-table-midtbanespiller. Wilshire er i en helt annen klasse. Det er flere spillere på LFC som pdd er mye bedre enn Unitedspillere, men å nevne Sterling i samme åndedrag som Januzaj, sannsynligvis den mest spennende spilleren i ligaen siden Ronaldo, er jo bare helt hinsides.

Ang. Scholes og Gerrard - har truffet/sett mange nøytrale som syns Gerrard var bedre. Scholes var et geni, men Gerrard var "a force of nature" som var god på alt - og folk som argumenterer for Gerrard vil nok poengtere med at han hadde en vinnervilje som langt overgikk Scholes sin. Gerrard var helt klart en mer primitiv spiller, men jeg er 100% sikker på at Scholes aldri hadde ført Liverpool til samme høyder som Gerrard gjorde nesten på egenhånd. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at Scholes var bedre, men avstanden er langt fra så stor som enkelte Utd-fans hevder.

Jeg er helt enig i at Gerrard i sin prime kunne nærme seg Scholes. Absolutt. Vi snakker ikke om forskjellen på Zlatan og Tor Hogne Aarøy, for eksempel. Dessverre synes jeg Gerrard har falt ekstremt de siste 5 årene. I mine øyne er han nok topp 5 engelske sentrale midtbanespillere noensinne, men Scholes er muliges den beste som noensinne har hatt engelsk pass sentralt på midten. Gerrard nå har falt mye, der han før var en maskin som leverte match etter match, så har han de siste årene falt ned på et nivå hvor han kan gå fra glitrende til "dårlig" fra uke til uke. Det skjedde aldri med Scholes, den mannen leverte helt til han ikke lenger ville spille.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

De av fansen vå som hevder Sterling er bedre enn Januzaj er av den typen som kun ser på sitt eget lag, og liker å hevde at sine spillere er bedre bare for å kverulere. Innerst inne vet de at de egentlig ikke har peiling.

Kun ser sitt eget lag å bedømmer andre spillere utifra statistikk*

Edit: Og jeg som trodde det automatisk la seg sammen når innleggene var så kort tid etter hverandre.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...