Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fremmedspråk privatist problem

Anbefalte innlegg

Ble på ungdomsskolen fritatt fra fremmedspråk pga. mye sykdom (valgte dog fransk før fritaket). Hadde ikke annet fag i stedet, står bare fritatt på vitnemålet. Går nå i vg2 og har ikke hatt fremmedspråk hittil så det må gjøres som privatist.

Jeg har mest lyst til å lære fransk, men på rådgiver virket det som regelverket gjorde det vanskelig å ta fransk nivå 1 når jeg hadde hatt fransk på ungdomskolen? (tror jeg deltok i én skoletime før jeg fikk fritaket, men problemet er at i systemet står jeg oppført med fransk)

Noen som vet noe om dette? Spørsmålet er egentlig, kan jeg få godkjent fransk nivå 1 privatisteksamen når jeg hadde fransk på ungdomsskolen men ble fritatt?

Endret av jompaaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan faktisk hende at det kan være et problem og at det er sånn, men jeg finner dessverre ikke den relevante teksten for dette. Det kan likevel hjelpe om du tar kontakt med eksamenskontoret til fylket ditt for å spørre der og om du eventuelt kan ta det på nivå 1.

Siden du ikke hadde karakter i faget fra ungdomsskolen kan det hende at du likevel kan ta nivå 1 som privatist, men det er noe du virkelig burde snakke med eksamenskontoret med, siden de bør vite det. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...