tha_lode Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hei. Er det mulig å flytte en Windows 7 installasjon ifra en intern disk til en minnepinne og boote ifra minnepinnen? Det er en gammel laptop og disken er ganske bråkete. Vil ha den til å spille musikk på anlegget så støy er et problem. Ideen min er å flytte Windows 7 installasjonen (sp1, helt nyoppdatert og blodtrimma) ifra interndisken og ta den ut. Jeg har ikke lyst til å bruke penger på den gamle maskinen, så jeg trenger ikke tips om at jeg burde bruke en intern ssd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Det er svært vanskelig å boote Windows fra USB. Se dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1556871&p=21233251 Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hvis du leser den øverste posten her inne finner du ut hvordan..:-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Er det tråden "Hvordan få tak i Windows 7 - når en ikke har DVD platen?" du mener? Ser ikke hva den har med temaet å gjøre? Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Weeb91: jeg trenger ikke dvden. Har den allerede. Er heller ikke ute etter å lage en boot usb for å installere Windows 7 på andre maskiner. Får absurd mange treff om hvordan nettop det skal gjøres. Men Windows 7 live på usb er veldig vanskelig ser det ut til... Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Mulig jeg misforstod da? Trodde du skulle installere win 7 på usb? Men du vil kanskje ha win 7 installert på usb penn? Beklager at jeg ikke var til hjelp da Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Kanskje Linux er en mulighet? Linux kan kjøre fra USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå